menang dimuktamar hanya tinggal janji

aku tak nampak apa yang hendak dilakukan oleh geng yang baru menang dalam muktamar baru baru ni. segala macam biasa sejuk tepu membeku. tiada apa apa agenda sekadar menjadi pak turut pkr dan bertahaluf siasi. dimana agenda yang dilaungkan untuk memperkasakan parti. yang ada hanya ucapan yang terus tenggelam dimakan usia. hari berganti hari bulan berganti tapi tiada apa yang dilakukan oleh team yang menang. dulu cakap pemimpin lama tak buat keja. dan cuba menyakinkan perwakilan jika dipilih mereka akan menjalankan kerja kerja yang gagal dimainkan oleh pemimpin masa dulu. nampaknya hanya pandai bercakap kerana penasihat mereka gagal menterjemahkan apa yang dilaung laungkan. pengampu mereka hanya pandai bercakap dan memutar belit tanpa berbuat apa apa  demi parti pas. sekadar membodek melalak dalam blog. pas makin mundur ke belakang. pkr bermaharajalela. semua pakat setuju pkr nak buat apa. hatta melondehkan kain pas pun boleh. ana setuju. ana setuju. enta tak setuju. mana boleh tak setuju kita bertahaluf siasi ni.

khianat sesama sendiri. kes kuin nampaknya jelas puak yang menang dalam muktamar mengambil sikap jelas iaitu bangang dan bodoh sombong. blog pinkturtle dengan jelas mengatakan ustaz azizan gedebe dan menuduh mb kedah sebagai samseng. betapa celakanya blog pinkturtle tanpa mengira atau mengambil tahu apa disebalik yang berlaku. betapa baghal dan bebalnya cipantenuktapir yang menuduh bermacam macam kepada ustaz azizan. adam adli hero budak hingusan yang datang tanpa mengambil fakta. inikah para pemimpin dimasa depan. berjuang tanpa tahu apa erti perjuangan. kesahihan fakta perlu diambil kira jika adam adli orang yang bijak atau hanya menurut darah muda yang mendidih tanpa perlu tahu apa apa. jangan jadi seperti penarik syiah yang menyiarkan berita separuh masak. kalau tak pandai berjuang duk saja tepi. setakat bawak turun bendara najid tak bererti orang itu sudah boleh diangkat menjadi perjuang sejati. jangan jadi bodoh sebodoh adukatakguna.

Ulasan

  1. ada dah jasa depa.
    1. dah berjaya singkir asan ali
    2. singkir ust nasa ( belom lg..)
    3. Presiden TGHA ( belom lg..)

    BalasPadam
  2. Kesian sungguh tengok korang, masih meraung dan ratap lagi, sudah sudah la, bersihkan niat tuan2' kembali kepada niat asal masuk pas yakni islam bukannya melayu semata2.

    BalasPadam
  3. tolong kesian kat depa-depa tuh, dah pegang amanah tp buat kerja2 bodo dlm pas guane

    BalasPadam
  4. meraung ke apa ke amanah tetap kena jalan bukan setakat cakap dimulut sahaja. dulu kutuk orang siang malam tak pandai buat keja sekarang terlampau pandai sangat sampai tak buat kerja terus. nasib baik ada magn yang menjadi penjawab tetap dalam blog ini. pemimpin kena cerdik jawab bukan jawapan yang meloyakan dan memualkan.

    BalasPadam
  5. He he saya jawap
    pasal kesian sangat tiada org lain yg sangup melayan blog sdr

    BalasPadam
  6. aku ada 3 orang pembaca tegar satu magn 2 ag 3 kapt shiqaqi. cukup lah ada 3 org. tak perlu ramai. sekurangnya ada jugak org baca blog aku. kalu ramai orang baca susah aku nak menjawab nanti.

    BalasPadam

Catat Ulasan