apakah kempen yang diterima dimerlimau

merlimau satu kawasan di jasin melaka. ada pelbagai kempen yang akan dibuat oleh pas, dan bagi aku analisa aku kepada merlimau menjurus kepada satu benda yang berlainan dari tempat lain. merlimau satu kawasan melayu. umno menang dikawasan melayu. sebut aje melayu sekarang pasti menakutkan pembangkang. selama ini pas menang pun dengan undi melayu. melayu akan beri kemenangan kepada pembangkang. melayu tak akan mudah melupakan apa yang berlaku. sejarah yang panjang kekalahan tanah melayu kepada portugis, belanda inggeris akan terus menjadi history. apakah melayu tak mahu berubah seiring dengan kemajuan dunia dan peredaran zaman. retorik ini dimainkan oleh pembangkang sendiri. tanpa undi melayu pembangkang tak akan kemana mana pun. sedar dan insaf undi melayu amat diperlukan oleh pembangkang.

jangan dilayan sangat tulisan blogger yang mengatakan melayu sukar berubah. menulis dan bekerja dilapangan adalah satu benda yang berbeza, berkempen dari rumah ke rumah bukan best duduk depan pc taip kesalahan pertugas. datang ke prk saja untuk menyusahkan jemaah. berwatak warak tapi menyusahkan pertugas. semua nak tahu macamlah hebat sangat. kalau aku maki nanti ada orang marah lak. dah le penat berkempen tampal poster datang pulak macam celaka ajar macam macam. kenapa tak buat sebab rasa hebat sangat. ambik pas wakil calon pergi berkempen kalau rasa hebat sangat. kalau aku siku kat perut nanti ada yang marah marah. kalau aku terajang mesti lagi marah. ayat yang paling best sesama jemaah pun berlaku kurang ajar. dah yang datang kurang ajaq sangat apasalahnya aku berkurang ajar. aku bukan penyabar macam dia jugak. dia baca ayat aku peduli apa. dah le umno maki pertugas datang lak bawak masalah bukan menyenangkan tapi menambahkan lagi masalah kepada pertugas. celaka sungguh.

nampaknya ada dah sumber luar mengatakan pas datang hanya untuk mempertahankan undi saja. nak menambah kata susah sangat. susah ke senang ke kena buat baru puashati. pas jasin dah bersemangat gila kenapa orang lain takut nak datang berperang disini. pas jasin dah bersiap sedia. di tenang lagi mereka dan bersiap sedia untuk bertempur dengan ali rostam. mungkin pas jasin nampak apa yang pertugas pas tak nampak. pas diluar susah nampak apa isu isu yang boleh dimainkan. pas jasin sudah mempunyai senjata canggih yang tak dimata umum. pendemo pendemo yang berhati waja berani bertempur dengan  polis fru tolong lah datang ke merlimau. di sini pentas paling hebat. semua digaul menjadi satu suasana dan pengalaman yang tak pernah digambarkan dikepala. marilah bantu pas jasin untuk menang di merlimau. jangan biarkan pas melaka terus kempunan. bantulah mereka agar sejarah pas disini akan lebih bersinar terang.

Ulasan