umno dan barua bangang selamanya

kerja kerja bangang umno dan baruanya akan berterusan, tv3 suku mengambil hujah bangang dari rahim noor yg duk sibuk bercerita tentang kisah komunis dan akhirnya menyamakan peristiwa memali adalah dari amanat tok guru haji hadi. bekas kpn bersongkok nasib baik tak berjubah semasa forum mengenai amanat haji hadi. kalau tak mesti bekas kpn akan membaca hadis nabi dan ayat alquran. suara dia mesti lebih merdu dari saad ghamdi lagi dalam mengalunkn bacaan alquran.

profesor mangkuk dari universti mana yang diambil tangkap muat selepas prof prod dan mufti dan ketua jakim menjadi jakun dalam isu amanat haji hadi. prof mangkuk ini sudah ketinggalan jauh fakta sampaikan kata kata tok guru haji hadi pun tersalah tahun. itulah hebat jadi prof mangkuk, boleh saja jadi mangkuk jamban lagi baik.

usop zulmat yg pernah memasang cita cita nak menjadi mb terengganu akhirnya disepak jauh ke dalam felda. sama sama berasal dari besut deris natang lebih bernasib baik. usop zulmat lebih dulu mentankedarah duit baitulmal dari deris. hujah hujah usop zulmat terus menerus seperti zaman firaun tak pernah berubah, aku ingat leps jadi pengerusi felda lebih bagus percakapan dia rupanya makin mundur.

ketua jakun yang baru pun semakin hebat nak memanggil tok guru untuk disoal siasat. semua berlumba lumba nak kedepan dalam menangani isu bangang ini. sejauh mana keberanian ketua jakun akan memanggil tok guru berdepan dengan dia atau hanya gertakan keling saja. jauh je berani bila dekat penakut nak mampus.

paling pelik adalah dimanakah menteri agama di jabatan hal ehwal agama jamil khir, apakah jamil khir sudah tidak lagi menjawab jawatan menteri kerana tamat tempoh atau jamil khir tidak pandai untuk berbahas dengan tok guru, dengar citer ramai mufti malaysia tak pandai berbahasa arab apatah lagi berbahasa inggeris. kalau tak pandai bahasa arab bagaimana nak berhujah. kalau macam tu baik berhujah dengan adukatakguna saja. dia lebih beranta berana lagi dari mufti.

Ulasan