PENGUMUMAN

PENGUMUMAN

6 garis panduan tahaluf siyasi

Written By FZT on 29 Ogos, 2012 | 1:25 PG

tahaluf siyasi
Berikut enam garis panduan yang wajib difahami berkenaan tahaluf siyasi:
 
1) Tahaluf mestilah dijadikan sebagai platform untuk menegakkan Islam, memperkukuhkan umat Islam dan membuka ruang untuk melaksanakan Islam.
 
2) Tahaluf mestilah dipastikan dasar-dasar Islam dapat dipertahankan.
 
3) Intima' wajib diberikan kepada pucuk pimpinan PAS, bukan kepada Pakatan Tahaluf.
 
4) Tahaluf wajiblah dijadikan ruang dan medan untuk menyampaikan da'wah.
 
5) Matlamat kemenangan Islam tidak boleh menghalalkan Tahaluf secara mutlak.
 
6) Majlis Syura Ulama' mempunyai kuasa membuat keputusan mengenai kesinambungan tahaluf siyasi berdasarkan kepentingan dan ancaman syara' dari masa ke semasa.
 
tahaluf siyasi adalah satu istilah dan strategi yang dirintiskan dan diilhamkan oleh gerakan islam yang berpengaruh dalam dunia politik iaitu pas.
 
etika etika tahaluf dibuat agar pendukung pendukung pas tidak lari dari asas perjuangan pas iaitu melestarikan islam.
 
pas membuktikan bahawa gerakan islam ini mempunyai kemajuan dalam dunia politik dengan mengadakan ijtihad kolektif yang moden.
 
dan diharapkan pendukung pas tidak lari dari garis panduan yang telah ditetapkan.




 
 
Realiti orang Pas sekarang
 
- Pertikaikan ulama: "ok"
- Pertikaikan autoriti majlis syura ulama: "ok"
- Pertikaikan tuntutan pelaksanaan Islam: "ok"
- Pertikai ketuanan Islam: "ok"
"Apa masalah, kitakan demokrasi terpimpin? bebas bersuara dan berpandangan"
p/s: Teringat buku 'Menuju PAS Baru' yang banyak mencarik dasar PAS dengan isu-isu di atas.
Sebaliknya jika:
Kritik Anwar: "ni musuh kita nih"
Kritik PR: "ni sah termakan umpan UMNGOK"
Kritik PKR: "ni sah pencacai Be eNd"
kritik dap - tak boleh nanti jadi liabiliti pada pakatan
pertahankan pemimpin pas - lu mana tahu dia buat apa kat belakang. jumpa umno dalam gelap
 
"Jangan kau sentuh Anwar & PR, jangan sentuh karpal singh pantang tau!"
 
Bila ditanya ahli PAS seperti ini:
- Awak ahli parti mana? dijawab "Saya kuat PAS. Takbir!"
- Bila menang awak suka siapa jadi pemimpin negara kita? "Anwar la, diakan hebat!"
- Awak commit dengan agenda tarbiyah? usrah bagaimana? "Kitakan menuju Putrajaya sekarang ni, banyak lagi yang lebih penting berbanding usrah, tamrin bla bla..." Ada juga yang menjawab "Kami buat usrah (tapi rujuk majalah Solusi, mastika & 7 Habit)



 
 
 

11 comments:

kapt_shiqaqi berkata...

bro! wa bkn org pas yg Lu tulis tu, wa bersama kepimpinan ulama'...huhuhu
ag/aaamad dan pakLebai Lu pk sendiri la hahahaha

ag berkata...

kapt
jangan rasau, aku ahli PAS dan mahu islam sepenuhnya tapi dengan cara berhemah dan terurus bukan macam kawan kau fzt tu, mahu islam di perlekehkan.

FZT berkata...

hahaha. baca dan faham makna tahaluf siyasi, bukan jadi bangang, semua diperbodohkan. tak boleh kritik pemimpin pr, kalau kutuk dap tak boleh sebab tahaluf siyasi,

sebab bangang tak tahu pun konsep dan 6 garis panduan tahaluf siyasi, terus pertahankan karpal singh macam lembu kena cucuk hidung hhaha. tapi orang pas selangor tak apa bagi exco sampah pun terima, asal jd mp. minum air longkang pun ok asal boleh semua bole.

lebai berkata...

Yang you orang tulis garis panduan ikut petikan itu , faham ke tidak FZT, tulis rasa pandai, cakap rasa pandai orang lain semuanya bodoh tapi amalnya tidak, kerja parti disabotaj, gerakerja berstrategi tak buat, asyik pasang bendera dan pelekat poster, caci maki dan buat kerja subversif, nampak mcm nak tolong ulama tetapi hakikatnya nak tunggang ulama. Memang dasar dedalu

FZT berkata...

bangang punya lebai, aku faham sebab tu aku tulis, ada ke orang tak faham nak tulis apadia tak faham, sekolah tadika ke pasti dlu lebai malang ni ke tak sekolah atau sekolah gereja. orang gila mana yg tunggang ulama selain geng reform yg bahalol hahhaaa .. tak faham bahasa arab tapi buat tafsiran macam celaka. isteri nabi pun boleh dihina ats nama sokong ats nama tajuk. memang orang reform bangang macam lebai kalau tak bangang mesti sokong orang debik karpal singh. bahalol and tolol punya lebai. nasib baik tolong pasang poster dan bendera dari hang yang siang malam duk tabur fitnah. jadi penjilat golongan anti ulama, hahhaa bodoh punya lebai. lebai malang jadi hina kerana kebodohan dan kebebalan dia mengikut suruhan manusia jahil tentang agama. karpal singh duk caci islam pun diam macam lembu kenyang.

ag berkata...

ish ish.akhlak apa yg di tunjukan oleh fzt.buat malu org yg mengaku menyokong ulama.

FZT berkata...

kasihan ag, tak pandai berpolitik ilmu lain pun tak reti, jadi pak turut ajelah. konon faham islam tapi tetap macam lembu. yang menyokong ulama tak semestinya bersuara macam ulama dalam menasihati, sekurangnya hormat pada ulama mencaci maki ulama tu adukatakguna tak faham faham lembu kolid samad ni sekor wakakaka

lebai berkata...

Sekali lagi di ingatkan kepada orang yang h idup atas belas ehsan jemaah:
Yang you orang tulis garis panduan ikut petikan itu , faham ke tidak FZT, tulis rasa pandai, cakap rasa pandai orang lain semuanya bodoh tapi amalnya tidak, kerja parti disabotaj, gerakerja berstrategi tak buat, asyik pasang bendera dan pelekat poster, caci maki dan buat kerja subversif, nampak mcm nak tolong ulama tetapi hakikatnya nak tunggang ulama. Memang dasar dedalu, hidup menumpang jemaah.

FZT berkata...

hahahaha orang yang idup atas belas ehsan jemaah tu lebai. duk kutuk orang surau jual kopi, kasihan jemaah yg percaya pada lebai bangang sekor ni wakakaka.. ulang benda yang sama sebab bodoh dan bangang tahap cipan wakakak. kaldai bawak kitab lagi baik dari lebai. sedihnya jadi kuda dap, minum air kencing karpal singh ajelah lebai lagi baik dari duk mabuk kat sini wakkakaa

ag berkata...

sungguh biadap dan kurang berakhlak FZT.wonder siapa yg bole terima org macam ni

FZT berkata...

kasihan hang ag, demi kolid samad hari hari terpaksa membela kolid samad yang semakin biadap dengan islam. bangang punya kholid samad. hoii ag lu baca laman web ni boleh buat hang sejuk cool nyaman
http://ibnmustaffa.blogspot.com/2012/08/dr-dzul-dan-khalid-shah-alam-memang.html

Catat Ulasan