firaun muncul di KUALA KEDAH

kemelut pas kedah yang meledak dengan suhu makin marak selepas 8 dari 10 exco mengangkat sumpah. 2 exco pas yang cuba menggulingkan menteri besar kedah cuba berdolak dalik dan akhirnya hari ini mengesahkan bahawa mereka bercita cita terlampau tinggi dan sepatutnya mb menerajang kedua dua exco ini. mulut longkang kedua dua exco mula berbau selepas perlantikkan exco yang baru. rupa rupanya cita cita nak jadi mb telah lama dipendamkan. pas kuala kedah amat hebat dan adun anak bukit telah menerima kehebatan kuasa pas kawasan kuala kedah. tindakan exco yang hebat ini yang memberi kata dua kepada adun anak bukit  mencerminkan ketidak bagusan otaknya dalam berfikir. jika exco ini mendahulukan jemaah beliau sepatutnya tidak membuat kenyataan bodoh dan bangang seperti ini. wujud 2 tean dikedah satu team yang menyokong exco dan satu lagi team menteri besar kedah.

jika tidak mahu menerima jawatan exco kerana perselisihan faham dengan mb, razi tidak sepatutnya mengheret pas kawasan kuala kedah untuk bersama sama dengannya. tindakan beliau mengherat pas kuala kedah menyokong dirinya melambangkan betapa kukubesinya beliau di kawasan tersebut. mana mana yang tidak menyokong dirinya akan disingkirkan oleh razi. apakah razi nak menjadi firaun baru selepas firaun kecil dah gila sekarang. sikap firaun dalam diri razi terserlah selepas perlantikkan exco. jika razi tidak lagi mampu atau tak layak menjadi exco apakah dia juga mahu adun anak bukit yang dilantik menjadi exco juga dipaksa menolak perlantikkan itu. betapa bangangnya razi dalam hal ini. apakah razi akan mengheret dewan ulamak pas kedah untuk menyokong dirinya walaupun dirinya senget sebelah.

razi sepatut lebih cermat dari mengeluarkan kenyataan yang menyebabkan pas kedah terpaksa bekerja lebih teruk dari biasa. kebodohan dan kebangangan razi memberikan kata dua jelas mengiakan beliau merancang untuk mengguling mb kedah. perangai lebih kurang sama dengan umno. beliau sepatutnya berundur diri dengan cara terhormat dan mungkin pandangan beliau lebih dihormati. namun jika itu yang diucapkan oleh razi ini bermakna beliau memang gila untuk menjadi mb kedah yang baru. cakap cakap orang selama ini razi memang gila jawatan mb menjadi kenyataan dengan kenyataan terbaru beliau. semoga beliau menjadi mb kedah yang baru. berita ini pasti mengembirakan penarikbeca.

Ulasan

  1. org kata nak tau berita pastikan yg soheh..dr semalam aku tgk tkde sape nak nafikan berita ini..maka aku hukum zahirnya betulla..klu fitnah tuan punya diri mesti coverkan..nmpknya parasit dlm kedh dh muncul...tp parasit ini geng mana ek sbb cara dia tndakan dia tkde sape peduli hehe geng2 pusat pun rileks je...tak mcm yg depa wat kat org di selangor tu..tkde mensyuarat pas pusatke nak bincgkn hal parasit ni..entah2 dia ni geng...lu fikirla sendiri

    BalasPadam
  2. pas selangor hebat tak boleh kaco ... menang pun dgn undi pkr. tak payah bincang buang aje senang.

    BalasPadam

Catat Ulasan