TRICKY LEAKS - hanya jadi parti angkutan

ahli pas berbangga dengan pas, sejak berkawan dengan pkr dan dap, pas terus dijadikan kambing hitam diantara kawan rakan sepejuangan. ahli pas dengan rela menjadikan dirinya menjadi pengikut kepada orang lain. pemimpin sendiri dicela dan dikeji siang malam. dalam ahli mengaku jadi ahli sambil dalam masa yang sama mencela mengfitnah sesama sendiri atas sebab apa sebab dikatakan nak menjadi kerajaan dalam umno. bangang punya ahli pas, dalam dunia tak ada manusia yang sebangang segelintir ahli pas yang mengaku ahli pas tapi siang malam melemparkan najis kemuka pemimpin. siang malam mengaku ahli pas tapi dalam masa yang sama mengkritik sesama sendiri. sebab apa mengkritik sebab nak bagi pas comel dalam luar, diri sendiri hancur tak apa. asal dapat jadi anjing untuk menyalak sesama jemaah. kalau pemimpin pas mesti tak betul mesti salah sebab nak bekerjasama dengan umno dan barisan nasional.

hidup macam sampah tak apa asal pemimpin pas nampak bersih. pemimpin pas diperlukan dalam solat hajat, majlis demostrasi, majlis angkat berat, kawal mangkuk mangkuk nak berceramah. semasa pilihanraya, yang datang dengan gaya pengurus pilihanraya, hebat bergaya tapi cakap aje banyak, kertas cula undi tak kenal. pas semakin layu kerana pengikut yang baghal lagi bangang. pemimpin pkr salah ke betul ke disanjung sebab telus, tak apa sebab pkr parti masih muda, bergelumang dalam kubang babi tak apa asal bukan pas. kami menentang peryatuan pas, kami menyokong penyatuan pkr dan dap dengan barisan nasional. kenyataan fitnah dan celaka akan berterusan dalam pas dan diteruskan sendiri oleh ahli pas samada yang bayar yuran atau tidak tidak diketahui. semua nampak bijak tapi amat bangang dan bodoh. ahli pas jadi bodoh dan bangang kerana terlampau mengikut pandangan segelintir blogger yang ada kepentingan dalam dirinya. tak payah nak mengakulah ahli perjuangan kertas undi pun tak kenal. betapa bahayanya perjuangan yang akan memusnahkan pas tanpa disedari ini.

kami akan lawan pemimpin pas yang nak beromen dengan umno, ahli pas kena ingat peristiwa memali, ahli pas kena ingat bagaimana pas ditendang keluar dari umno, ahli pas kena ingat peristiwa lubuk merbau, ust fadhil noor ulamak terbilang, kalaulah ust fadhil noor masih hidup pasti peristiwa nak beromen dengan umno tak akan terjadi. betapa celakanya kenyataan ini, ini hanya untuk menutup apa yang telah mereka lakukan kepada pas. menjadi anjing kepada parti lawan amat menyeronokkan bagi mereka. kalau tak suruh menyalak pun akan menyalak siang malam tak apa. dan menjadi kebiasaan menyalak jadi akan terus menyalak. semua pemimpin pas akan dipersalah satu demi satu sehingga dalam pas tak akan ada lagi pemimpin yang betul seperti mana minda mereka. tak belajar ugama tak apa asal pandai mentafsir alquran sebab itu zaman dulu tak ramai ust. sekarang ramai ustaz tapi ustaz yang pandai menyalak sesama sendiri dengan musuh haram jadah lari lintang pukang.

hebat sangat sekarang, sanggup berperang dengan polis makan asap minum air berasis, itulah kehebatan perjuangan. balik bercerita berminggu minggu, mana pemimpin pas tak ada yang sanggup berdepan dengan polis, tersangkut dalam jem gamaknya. tohmahan liar akan terus berkumandang sehingga ia kelihatan betul dan yang pasti itu betul. majlis solat hajat untuk orang pas, nak memohon kena panggil orang pas memenuhi stadium, ahli pas gelak gembira sebab boleh berhimpun distadium. luarbiasa sekali manusia. padahal pas hanya untuk dipanggil untuk solat hajat. blogger yang menyokong pakatan rakyat terkejut dengan kehadiran manusia. bangga gila jadi barua dan balaci. pas sekarang jadi parti yang menjawab kena beri penerangan kepada semua, bukan kepada parti gabungan kepada blogger pemimpin pas kena beri kenyataan. yang menimbulkan orang lain tapi najis terpalit kepada orang lain. sikit masa lagi pemimpin pas kena bagi kenyataan hatta selesai keluar jamban. ente ada call sapa sapa dalam jamban tadi, ana tak call sapa sapa, ana dengar ente berbisik dalam jamban tadi, mana ada ana sembelit, tak percayalah, esok keluar dalam blog, pemimpin pas hubungi pemimpin umno dalam jamban. kami mahu kenyataan pas berikan kenyataan apa yang dibualkan dalam jamban sewaktu melepas. kami yakin pemimpin pas call pemimpin umno dari dalam jamban takut penyokong pas tahu. kami ada bukti pemimpin pas call pemimpin umno dari dalam jamban. tak gitu penarikbeca dan yb fatah, blogger ketawa ada berita yg nak tulis.

Ulasan