pemikiran pakatan sudah lapuk dan ketinggalan zaman

pakatan pembangkang yang berada dalam pakatan hampeh tidak banyak mengusulkan perkara baru bagaimana nak menurunkan umno dan barisan nasional dari putrajaya. pakatan dibanjiri oleh pemimpin yang sudah lapuk dan yang ketandusan idea baru selain hanya bercakap perkara perkara yang sama. pemikiran pakatan akan semakin sempit dan semakin lupa. dengan kemasukan mahathir yang sudah lupa dan nyanyuk makin menambah bilangan ahli pemimpin nyanyuk dalam pakatan. adanya nuar braham yang dipecat dari umno menggunakan pakai strategi yang sama dalam umno tak berkesan langsung untuk menumbangkan umno selain menjadi liabiliti kepada pembangkang. pemikiran mad sabu husam musa salahudin kolid semak yang sudah diketahui semasa dalam pas hanya bercakap perkara yang sama berulang walaupun sudah jelak orang mendengarnya. akhirnya pemikiran pemimpin pan ketinggalan zaman, mengutuk orang lain. husam musa setiap malam mengutuk pas seolah tiada kerja untuk party pan yang sedang menggali kuburnya.
rafizi
parlimen pandan akan kosong
apakah mad sabu nak bertanding atau salahuddin
kit siang guend end tony phua semua pemimpin yang bersikap tuan, walaupun berpuluh tahun menjadi pembangkang namun idea yang sama disebarkan. doktrin malaysia malaysian terus di perkatakan dalam setiap ceramah. tony phua yang selalu mabuk akan bercakap merepek repek sebagaimana penyembahnya alhusyen. cukai arak yang murah pasti tony phua makin mabuk dengan minuman. yang pasti mariah mahu cukai arak dihapuskan kerana dap kafir nak minum. mariah risau tony phua tak mabuk jika arak mahal. dengan ada pemikiran lapuk menyebabkan pakatan akan menemui ajal lebih awal. tidak bersama pakatan tidak semestinya tidak menentang umno. tanpa pakatan pun pembangkang sudah lama menentang umno dan gerombolan penibai wang. dap kafir dibawah guend end sudah menibai wang yang banyak. tapi pan sebagai penyembah dap kafir akan menafikan dan membela apa saja perbuatan dap samada menghina islam dan sebagainya.

dengan kemasukan bersatu bersama mahathir yang sudah tiada waktu dalam arus politik. tidak ada siapa lagi yang mahu mendengar cakap mahathir. waktu mahathir sudah tamat lama. mahathir yang disanjung pan hanyalah penyalahgunakuasa yang bernombor wahid. dan yang ada sekarang adalah anak murid nya yang sekadar mengikut jejak langkah sifunya. mahathir tiada idea baru selain menabur fitnah kepada sesiapa saja yang tidak sebulu dengannya. yang menjadi kehairanan bagaimana pkr dibawah jijah boleh bersama mahathir. jijah bengong lupa bahawa mahathir boleh brtukar wajah bila bila masa saja jika dia dalam keadaan selesa, nuar braham terperosok dalam sel adalah kerja kerja mahathir yang disambung oleh najid. bodoh dan bangangnya pkr kerana mahu sokongan mahathir sanggup menjilat ludah mereka. terlalu bodoh pakatan .

Ulasan