kuali dap pkr dan umno senada menyerang PAS

salam from sadong jaya menjelang pengundian esok hari, . umno meningkatkan kali penawaran wang yang lebih besar menjelang pagi mengundi, party kuali sudah habis duit, pekerja kuali sudah terlantar menderita, mad awang sudah makan magi, mat salbu tak boleh masuk untuk hantar wang. salahudin terus memburukkan wajah mat salbu, hatta akan buat havoc malam ini sebagaimana perjanjiannya dengan umnuu. dap sudah mengerahkan jenteranya ke kawasan yang dikatakan akan menang kerana jumlah undi merosot dan hanya mahu mempertahankan kawasan yang boleh dikira menang demi menjaga airmuka mereka, skandal guang end memburukkan lagi imej party kafir dap, serangan umnu kepada dap sudah cukup untuk membuatkan dap kafir terduduk kerana amat yang dirancang menjadi cacamarba, pengundi cina tidak lagi mahu berpihak kepada dap kafir yang racis. pengundi iban melayu melanau pasti mengajar dap bagaimana mahu menghormati orang lain.

sarawak akan menjadi kubur pertama untuk party kuali, segalanya sudah terang, abg kerdee sendiri tak berani nak bertanding walaupun menyalak nyaRING, akhirnya tak berani nak bertanding sekadar bercakap kosong atas pentas, hatta sendiri tak ada upaya nak merencanakan apa apa kerana kekurangan wang, tanpa wang party kuali seperti kuali bocor yang tiada apa apa kekuatan, leman raja pelawak sedang membuat tuntutan hasil kerja di sarawak, janji tipu pun sudah dijanjikan bayaran mahal jika sanggup terbang kesarawak menjayakan kiraok halal, mad awang sudah berfatwa bahawa hanya party kuali je mampu membuat kiraok halal. party kuali hanya menunggu masa untuk pulang ke alam barzah, banyak janji dari blogger yang pro kuali nak turun akhirnya dikekang oleh wang dan kononnya terlalu sibuk, akhirnya sofi wahab yang tak mampu berbuat apa apa selain meminyakkan rambut seperti biasa.

suasana yang meriah sudah tidak lagi kelihatan, party kuali sudah cabut awal awal, leman sudah lena tidur diulit mimpi makan besar, janji tipu sudah balik awal, yang ada hatta dan salahudin kerana masih berbaki 2 hari booking hotel. pemimpin kuali sudah kembali ke semenanjung atas alasan banyak kerja, pekerja pekerja ditinggalkan dengan kelaparan, mad awang dah balik baca kitab kelabu asap, nizar bekas mb dap kafir pun tak kelihatan, kolid samad hanya setakat lapangan terbang, mat salbu pun sangkut di tepi kapal terbang. party kuali pasti sudah tahu mereka akan hilang deposit dan mengharapkan bayaran balik dari abg besar.

Ulasan