sepanjang perjalanan akan ada anjing menyalak

nampaknya kepanasana puak puak geng barua dap dan pkr selepas mendengar ceramah tok guru yang menyatakan biarlah anjing dan serigala menyalak dalam perjalanan. rasa pedih menikam gamaknya sampai macam beruk kena belacan, analisa terus dibuat, kononya ada fb tweeter atau apa saja akan dapat menang dalam pru ke prk, orang yang gila saja akan percaya tulisan bodoh sebegitu, kalaulah fb tweeter intagram wasap ke apa nama jadah sekalipun tak akan dap kalah tetrungging di teluk intan berbekal seorang wanita melayu yang menolak hudud. cina tak akan mengundi wakil melayu dalam dap walaupun media bodoh pembangkang mewar warkan begitu, kerana terlalu percaya bahawa cina akan mengundi pas adalah bodoh semata mata, sepatutnya fahaman sebodoh dan sebangang begini dibuang jauh jauh.

pemimpin seperti mat sabu, nizar, kolid samad, hanipa mydin, blogger kusyen dan blogger barua dap saja akan percaya fahaman begitu, sebagus mana fb atau media baru tak akan dapat menolong kemenangan party, seteruk mana pun umno diserang tapi umno tetap menang, apakah tak cukup lagi fb blog tweeter menyerang umno namun umno tetap memerintah, fahaman bodoh dan songsang tetap dipercayai. di perak yang dikatakan melahir ramai blogger barua dap terbilang namun perak tetap umno perintah, dap berbekal semangat mb bonekanya pun tak mampu nak tawan perak, apakah makna tahaluf siasi jika pas tak menang banyak kerusi selain dap menambah kerusi kemenangan, hanya pemimpin pas seperti nizar percaya kepada kenyataan bodoh seperti itu. perak tetap umno menang. walaupun blogger bengong ramai diperak tapi kenyataannya tak ada peningkatan undi tapi semakin merosot dan terus merosot kerana kebodohan mereka.

analisa analisa bodoh terus dikumandang, nak tubuh party selepas hari raya terus di kuatkan, namun geng 18 dah jadi geng 17, makin lama makin slow dan makin sejuk, makin tahu bahawa mereka hanya didokong oleh segolongan yang hanya pandai menulis dari rumah, setakat tahu mencampur buah menjadi jeruk, hanya pandai menipu dalam menulis, tiada apa apa sumbangan setakat tahu membodek dan mengfitnah. selama ini menulis dan terus menulis tapi tiada apa apa perkembangan pembangkang tetap mejadi pembangkang, kasihan sungguh. pas tetap menang 6 kerusi, ini dinamakan pertambahan kerusi, di penang tiada penambahan dari dulu kini dan selamanya. apakah ini dinamakan keuntungan, yang aku tahu ia hanya berikan rezeki kepada bekas timbalan presien pas, ajk pas pusat, dan juga beberapa kerat yang dapat laba dari dap dan pkr.

Ulasan

  1. walaupun barua2 x suka digelar anjing dan serigala tetapi sekurang2nya mereka mengaku mereka banyak menyalak....

    BalasPadam

Catat Ulasan