otak orang pencen begitulah lebih lagi hanya cikgu

otak alkusyen otak cikgu pencen biasa setakat manalah boleh pergi, cikgu yang mengajar benda yang sama dari mula mengajar sampai pencen, kalau dia mengajar 1+1 sampai ke pencen 1 + 1, teknik hafal dan tulis buku laporan rancangan mengajar ditulis dari awal atau akhir tahun hanya copy and paste, setakat mana sangat pakai otaknya. lagipun menjadi cikgu hanyalah satu escapism dari menganggur, bukan percaya sangat pada janji janji allah, itulah dinamakan cikgu. bila pencen bergiat dalam politik bermakna setakat mana sangat otak dia boleh pergi, setakat belanja air tebu mat sabu bolehlah, lagi satu mungkin dilantik menjadi ketua kampung selama 11 bulan, itu pun gagal nak cari balairaya mana nak guna, kerusi balairaya pun hilang bawah dia.

selama ini berkurun kurun, tuduhan demi tuduhan pembongkaran demi pembongkaran, mana ada pm yang disangkut dengan kes mahkamah, kes 250 juta lembu masih tergantung, dulu kata kerajaan selangor korup sampai laa ni dari zaman kolid ke azmin tak ada seekor pun mb dan exco umno diheret ke dalam kandang penjara, yang masuk penjara hanyalah nuar braham,  di selangor ada selcat atau seldog pun tak ada diheret dan dihumban pesalah pesalah yang melakukan membaham menibai duit rakyat, sekadar menuduh tanpa bukti, jika ada bukti kenapa mereka tak diheret ke mahkamah. atau meneruskan kerja kerja jahat belakang, sama sama menibai duit rakyat seperti mana umno. atau kauntim belakang mati. tududah demi tuduhan tapi tiada tindakan.

jika mereka bersalah heret mereka sebagaimana mengheret khir toyo, tapi selama dah bertahun tak akan tak jumpa lagi maklumat atau bukti umno celaka menibai duit rakyat. andaian anggapan tak ada dimahkamah, jangan jumpa lawyer yang nasihat mad awang sudah, jika orang menuduh nafi tak boleh bawak kes, yang bengong blogger tetap tulis hanya untuk mengangkat darjat mad awang yang hanya di bawah tapak kaki kafir dap saja. kalau ada bukti bukan hanya bercakap saja bawak bukti barulah dipercayai. sampai sekarang berapa ekor malauan umno yang diheret dan dihumban ke dalam penjara yang aku nampak hanya nuar braham. nuar braham tetap umno selamanya, mungkin selepas ini nuar braaham nak sertai party tupperware mat sabu, hidup menadah wang dari dap dan pkr, party kebanggaan alkusyen dan greenboc, green boc keluar lah pas bukan setakat menumpang je. senang sikit orang nak tibai greenboc yang banyak fitnah dari betulnya.

Ulasan