terpanas PETANG .. pan berkocakan dalaman, puak puak sedang bertempur sengit

hari terakhir sebelum pengumuman calon calon pan di prk sungai besar dan kuala kangsar. penyokong pan dan blogger membuat pelbagaian andaian dan spekulasi dan sibuk menyerang pas siang dan malam. fitnah pan disambut oleh walaun one g#sejak bila malaun ini dilantik menjadi penasihat agama PKR" atau lantik diri sendiri saja. maklumlah mamat bengong ni memang suka syok sendiri sejak dulu. masih lagi mabuk barbican seperti biasa kalau berjumpa geng bodohnya. fukuq penari aduktakguna. semakin panas antara pkr dan pan dan situasi yang dikatakan tidak berpihak pada pan yang mana calon calon sedang berebut sakan sampaikan sudah melobi perempuan kepada party. jika pkr sudah tahap memberikan hadiah wang dan perempuan berebut projek, party pan juga tidak kurang hebatnya. ia belum didedahkan lagi dan akan didedahkan apabila ada pihak ikram@irc@syiah gagal mendapat menjadi calon. kompromi antara kroni sedang diusahakan. 3 kumpulan yang membentuk pan gagal mencapai kata sepakat walaupun walaun walaun mereka menulis kesepekatan mereka amat utuh. mujahil@holy water satu geng, mat sabu satu geng dan salahudin satu geng dan ada lagi yang tengah sibuk mempromosikan geng mereka dalam pan.

dengan tidak disokong oleh pkr yang masih mahu bertanding disungai besar, pan menghadapi sokongan yang amat kecil walaupun cuba disembunyikan oleh walaun walaun mereka. mereka cuba menyembunyikan masalah pemilihan calon dan juga pkr yang tidak bersetuju pan masuk bertanding dalam prk ini. SAMM mahu mat sabu bertanding disungai besar sedangkan mat sabu sudah pasti tahu masalah yang akan dihadapinya bila dia kalah teruk dan hilang deposit. mat sabu tidak berani bertanding walaupun disokong dap dan walaun walaunya. salahudin awal lagi menolak percalonan kerana jika dia kalah kekuatan untuk mendesak mat sabu berundur akan semakin perlahan kerana kalah memalukan. nizar juga sudah memaklumkan bahawa dia mahu menjaga dun changkat jering saja kerana sibuk dengan pelbagai acara dan majlis bersama dap. semua calon pan yang dimahukan bertanding oleh walaun walaun pan sudah menolak percalonan. jadi pan kena mencari segera dan keadaan menyukarkan pas kerana perbalahan kroni makin melebar walaupun cuba disembunyikan.

dap tidak kisah siapa yang bertanding mewakili pan atau ahli dap melayu boleh masuk bertanding tiket pan tapi pan tidak mahu menjelaskan imej mereka yang barua dap. dengan ketiadaan calon yang dapat meredakan pertempuran dalaman masih belum dapat dicari. apakah mat sabu sanggup membakar diri???? hilang gaji elaun dan pengerusi pan, salahudin akan bunuh diri dikuala kangsar atau nizar berani bertarung digelanggang yang sudah pasti dia kalah walaupun terkenal di dalam party DAP. di selangor pan pasti mencalonkan saari sungik kerana saari terkenal dengan perwatakkan bodoh dan mudah dikorbankan kerana saari sungik ditawarkan jawatan exco selepas prk sungai besar. yangmenjadi masalah adalah dikuala kangar, apakah asmuni awi boleh dikorbankan siapa nak cari duit jika asmuni dikorbankan. sepanjang masa asmuni tak pernah menang mana mana pilihanraya dan kalau bertanding tiket PAN pasti asmuni akan bawak kerusi roda selepas ini. dalam keadaan kewangan pan meruncing dan papakedana apakah asmuni boleh dikorbankan?????  kejutan terhebat ialah mencalonkan mazlan liman kerana seprti yang diketahui, mazlan sentiasa kalah dan akan kalah sentiasa. apakah ada pengumuman mengejutkan atau PAN menarik diri tak bertanding kerana mahu meredakan pertempuran bangang itu???? pan masuk ke tak masuk sama je mereka pan hanya party main main bukan bersungguh berjuang untuk rakyat. mereka berjuang untuk prinsip DAP dan juga POKET MEREKA.

Ulasan