perebutan calon pan bermula hangat di kuala kangsar dan sungai besar

pan sebuah party yang mana diwakili oleh pemimpin yang kalah dan sedang membina kekuatan dengan dibantu oleh KAFIR dap yang menentang ISLAM. pan yang dikatakan berjuang untuk islam cuma kosmetik ibarat perempuan tua yang masih bermakeup dan berpakaian seksi walaupun kubur sedang melambai lambai supaya dicepatkan kedatangnya. pan diselangor dan perak sedang berebut jawatan kononnya calon yang akan masuk prk pasti akan menang. mengikut kajian ilham cetre yang dibiayai sepenuhnya oleh umno dan dap, ilham centre akan mereka reka segala bentuk kajian yang mana akan menyedapkan hati dan pendengar penyokong dan pemimpin pan. pan tidak perlu melakukan apa apa selain mendengar saja kajian bangang mereka, begitu jugak pkr yang mana bersemangat nak bertanding bila ilham centre mengesahkan kemenangan mereka jika mereka bertanding melawan umno. banyak dah kajian ilham centre yang tidak wujud dialam nyata. bagaimana prn sarawak membuktikan bahawa kajian ilham centre yang dibuat hanyalah didepan komputer dan menerima imbuhan dari umno dan dap.

mat sabu sudah menolak percalonan awal awal lagi walaupun kolid samud mengatakan bahawa mat sabu sanggup. apakah mat sabu sanggup kehilangan gaji dan elaun yang mewah hanya untuk bertanding di dalam prk. mat sabu sudah memberikan pelbagai alasan., satu alasan paling hebat ialah dia terpaksa berjalan seluruh malaysia untuk mempromosikan party pimpinannya. apakah kalau dia menanglah di prk sungai besar apakah pan akan nampak lebih hebat. mat sabu sudah tahu party dia akan kalah tertungging dan adaorang dalam pan dah bersiap sedia nak ambik alih pengurusan pan dan menikmati gaji di perbadanan air yang dinikmati oleh mat sabu waktu sekarang. oleh itu mat sabu perlu menjauhkan percalonan dan kekalahan. kalau mat sabu tak bertanding pelbagai alasan boleh diberikan jika kalah teruk. namun jika mat sabu sendiri bertanding alamak nak mampuslah jawabnya. 

begitu jugak nizar pasti tak akan bertanding di kuala kangsar walaupun blogger pan sibuk mempromosikan nizar, seperti yang sedia maklum rakyat malaysia mengetahui bahawa nizar tidak akan berani turun bertanding kerana ia akan mencemar maruahnya yang tiada lagi kerana menjadi penyokong dap kafir. calon calon terkejut dantak pernah dikenali akan diturunkan kononnya dengan alasan pan mempunyai pemimpin disemua peringkat. nuar tahir sendiri tak berani nak bertanding begitu juga salahdin. pan tak akan berani mempertaruhkan pemimpin yang kalah kerana jika kalah teruk pru 14 bermakna kubur yang sengaja ditempah, mereka akan terus bercakap besar dan seterusnya sehingga pan dikebumikan selepas pru ke 14.

Ulasan