prn sarawak satu catatan

7 mei akan berlangsung prn sarawak, 82 kerusi akan dipertandingkan, 11 kerusi dun baru dibuat, pertambahan kerusi 11 menyebabkan pertandingan makin luas dan makin melebar, 11 kerusi baru nampak akan memihak kepada barisan nasional walaupun dikatakan party maulama amanah akan bertanding 13 kerusi hasil sisihan pakatan harapan. kerusi yang ditandingi oleh amanah kebanyakan akan berdepan dengan pas dan amanu. 3 penjuru atau 4 penjuru akan berlaku didun sarawak dan akan memberikan kelebihan kepada amanuu. kehadiran amanah lebih banyak merosakkan mood pengundi. kehadiran amanah amat menyusahkan pembangkang, pkr dan dap amat tidak senang dengan kehadiran amanah kerana kerja kerja party amanah hanya mencari ahli bukannya berkempen sebagaimana party lain. dap sarawak dengan nafsu kuda bangkit untuk bertanding 29 kawasan dun dan akan bertindih dengan beberapa dun dengan pkr. oleh itu bukan hanya pas dan amanah akan berlaku 3 penjuru bahkan dap dan pkr juga akan bertanding sesama sendiri.
tak dapat ceramah di kedai SARAWAK Di nogori cukuplah
tak dapat masuk sarawak kerana ?????
sebagaimana biasa BARU bian atau BIAN baru akan mengamalkan politik keras kepala kerana hasil risikan terbaru baru bian hendak menjadi ketua menteri jika sarawak dapat ditawan, nafsu kuda bian dan  dap sudah dapat dikesan bila mereka berebut beberapa kawasan walaupun pakatan tiada harapan sudah memutuskan siapa bertanding disitu, azmin dan pemakan rasuah guang end sudah bersetuju untuk berkrompromi. hakikatnya dap dan pkr sarawak tak mahu menerima keputusan ini. dap mahu menunjukkan kehebatan dan akan meminggirkan mana mana party yang tidak mahu mengikut telunjuk mereka. party racist DAP sudah memutuskan akan melanggar mana mana party yang tidak mahu mendengar kata mereka. amanah tidak menjadi kudis kepada mereka kerana mereka tahu amanah akan diam bila mereka mengugut nak menarik balik dana dan amanah akan diam dari menyalak. yang menjadi masalah adalah pkr yang tidak mahu bertolak ansur. bian sudah menempah kot baru untuk menjadi km jika termenang.

pkr dan dap pasti akan bertanding satu sama lain dikawasan yang sama. hasilnya sudah diketahui. yang kalah akan jadi arang dan abu, yang penting adalah kuasa. dap party kafir lagi racist pasti mahu menang dimana mana mereka bertanding.

Ulasan