miqdad mengambil alih tugas umno di terengganu

miqdad antara pemimpin amanah yang tak amanah yang sedang berusaha untuk menaikkan namanya di terengganu. setelah raja baharin pengerusi amanah terengganu sudah dikenal pasti gagal membawa naik imej dan meramaikan ahli dan penyokong amanah diterengganu. mat sabu sudah berkali kali turun ke terengganu namun sambutan makin lama makin hilang. wakil pkr dan dap pun dah nampak malas nak layan amanah terengganu. raja baharin macam biasa hanya pentingkan diri sendiri selain hanya tahu bercakap dan tidak tahu turun ke peringkat akar umbi. selain itu ahli dan penyokong amanah terengganu perlukan dana untuk bergerak tanpa dana amanah terengganu akan pengsan berbuih buih sebelum dikebumikan.

miqdad mencari jalan bagaimana nak menaikkan namanya yang semakin hilang dan tenggelam. miqdad semakin hilang akal selain mencari akal untuk memburukkan pas. perlantikkan miqdad bukan hanya membodohkan diri kerana miqdad tidak mempunyai pengikut selain hanya pandai bercakap tapi tak pandai melakukan apa apa kerja. setelah menyertai amanah nama miqdad cuba dinaik dan dipopularkan namun miqdad seperti biasa akan hilang ditelan arus masa. tiada gerak kerja selain mengharap pengerusi amanah terengganu lebih berusaha untuk menyelamatkan amanah dari terus tenggalam dalam longkang. wajah wajah amanah semakin layu dan semakin hilang bisa bila pengerusi amanah sendiri tak hiraukan amanah.

majlis makan malam dap diterengganu sudah diwar warkan namun sambutan semakin dingin. mungkin azan pkr saja yang akan hadir bersama pengerusi amanah. wang bayaran meja sangat mahal kerana dap terengganu belum mendapat sumbangan dari dap pusat. pkr akan tinggal nama selepas ini kerana azan akan dihantar balik ke pusat atau tiada tempatlagi diterengganu. azan lebih banyak berada dikuala lumpur berbanding di dun bandar. miqdad dah berberapa kali meminta azan datang ke marang untuk berceramah namun azan tetap sibuk dengan jadual kerja. amanah semakin layu mat sabu sibuk kumpul harta. mujahid sibuk mengatur senarai nama jkkk dipenang.

Ulasan