husam sayangkan bini dan jawatan dari PARTY PAS

nampaknya husam musa selaku panglima yang party amanah yang masih tertinggal dalam pas mungkin sebab husam dijangka lumpuh seluruhnya tapi akhirnya dapat kembali pulih dan kedudukan mat sabu dalam amanah menjadi tanda tanya balik. apakah husam akan mengambil alih jentera party amanah yang semakin nazak kerana pemimpinnya hanya galak kesana kemari dengan duit derma dan duit sumbangan dap dan pkr. ssumbangan pkr sebenarnya lebih banyak kepada amanah selepas mat sabu menjual seluruh maruahnya kepada nuar braham. derma derma dari pkr lebih banyak namun mat sabu gagal membawa kenaikkan pengaruh amanah dipantai barat dan dipantai timur hanya sebagai tikus longkang yang sedang membaiki longkang dari tersumbat. mat sabu kata" kekuatan amanah adalah dipantai barat tapi mat sabu banyak menyerang pas dipantai timur sampaikan amanah nak ambik alih kerajaan kelantan sebab dah lari dari track. mat sabu yang sudah dihalau bertanding dari kelantan pun ada hati lagi. orang kubang kerian masih ingat dengan mat sabu.

husam yang mengatakan ia sayangkan pas sebenarnya maksud dia dia sayangkan bini bini dan jawatan adun salor, kalau dia sungguh hebat dia letak jawatan sebagai adun salor dan bertanding diparlimen dimasa akan datang bukannya hanya tahu menyalak bila disuruh oleh dap dan pkr, oleh kerana terlalu kecewa dengan pas yang tak izinkan dia menjadi timbalan perdana menteri bila nuar braham menjadi pm. akibat terlalu kecewa husam mencari jalan jika dia tak dapat semua orang tak akan dapat. lagipun mat sabu sudah gagal menjalankan amanah dap untuk menjahanamkan pas dari dalam dan akhirnya mat sabu dihalau oleh perwakilan pas. sebagai pemimpin yang dah tak laku dalam pas mat sabu menjadi presiden party pekerja yang mana nuar tahir tak akan meminda perlembagaan party pekerja kerana tak sesuai dengan jiwanya. nuar tahir hanya bersenang lenang menipu keseluruhan pemimpin pas yang kalah sebab mereka terlalu bangang.

husam perlu digantung dari pas sebagaimana nasharudin, dan husam musa akan menjadi kenangan terakhir dalam sejarah politiknya menjadi adun salor penggal terakhir. serangan husam musa hanyalah serangan terakhir yang mana ia akan terus lumpuh menjelang akhir tahun ni. sejarah dah menyaksikan bagaimana lumpuh kehebatan hero seperti asri, nakhaie dan yang sewaktu dengannya. ia menjadi sejarah dan lebih hebat husam dan mat sabu dikenang sebagai barua dan balaci dap dan pkr. mat sabu dijanjikan sebagai pencacai dan balaci pun mat sabu sanggup. inikan pula janji menjadikan dia sebagai timbalan perdana menteri malaysia. tak ke hebat. kalau zaman dulu orang boleh jual agama tak akan sekarang tak ada. tak gitu huse

Ulasan