benarkah qardawi menolak hudud sebagaimana fahaman bangang pkr

nuar braham dan kroni pkr menolak hudud kerana bersandarkan pandangan qardawi, gila ke apa qardawi menolak hudud, kalau tak baca habis buku qardawi dan memahami penuh apa yang dikatakan oleh usop qardawi, duk main pakai taram je kononnya usop qardawi tak mahu hudud cuma sheikh hadi je mahu, pkr pakai taram bersama dap dan dihujah oleh one g bangang pendakwah bangang yang menjadi balaci dan barua kafir dap. oleh kerana one g berhujah dengan hebat untuk membenarkan dap dan pkr menolak hudud demi putrajaya banyak hujahan one g digunakan kononnya hebat dari ulama lain yang mahukan hukum islam dijalankan dimalaysia. jika usop qardawi tidak mahu hudud sudah lama usop qardawi disepak keluar dari persatuan ulama sedunia sebagaimana one g disepak dan diterajang keluar kerana kebodohannya mengeluarkan pendapat.
ketua ulama sedunia mustahil menolak hudud dilaksanakan kecuali diseleweng oleh celaka
firman-Nya dalam Surah al-Ahzab ayat 36, 
“Dan tidak harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan Rasul-Nya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak ta’at kepada hukum Allah dan Rasul-Nya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata” (al-Ahzab: 36). 

Begitu juga sepatutnya semua Muslim yang mengaku beragama Islam samada pemerintah atau rakyat, perlu meminta panduan fatwa syariat Islam dan berhukum dengannya pada setiap urusan mereka. Mereka perlu percaya akan kesuciaanyan yang sampai ke tahap tertinggi pada menjaga hak, keadilan serta manfaat individu dan masyarakat tanpa berlebihan dan tidak pula berkurangan (al-Qaradawi 1993b: 70).

peliknya jika usop qardawi menolak hudud kecuali islam liberal yang mencari sebab musabab untuk menolak hukum islam dijalankan dimalaysia. biasanya manusia munafik akan menolak islam dengan memberi alasan sebagaimana umno memberikan alasan. islam tak sesuai lagi dilaksanakan dimalaysia dan itulah menjadi pegangang umno dan ketua umum pkr dan penyokong pkr. dap memang sudah terang dari dulu menolak hudud termasuk sekutunya termasuk pasma dan segala urat merehnya.

Ulasan