APA BARANGAN YG GST TAK KUTIP CUKAI

semua barangan akan dikenakan cukai GST. good services tax. semua barangan akan dikenakan cukai dari peringkat pertama kepada end user. semua barangan akan dikenakan cukai. para peniaga akan terkena cukai ini dari atas sampai ke bawah. kalau jualan barangan ada 6 tingkat bermakna 6 tingkat akan dikenakan cukai. jadi dimana barangan yang tidak akan dikenakan cukai. yang celakanya tentang cukai ini adalah samada untung atau tidak peniaga akan dikenakan cukai. samada untung atau tidak cukai tetap dikutip oleh kerajaan jahanam. pelbagai alasan diberikan oleh kerajaan umno bangang untuk menghalalkan cukai yang akan dikutip oleh kerajaan. pelbagai faedah kononnya akan dimiliki oleh rakyat malaysia dengan melaksanakan cukai celaka begini. cukai adalah pendapatan negara malaysia yang sudah hampir bangkrap kerana keborosan dan ketirisan projek yang dijalankan oleh umno dan kroni.
merompak secara halal dari undang undang
ucapan ucapan manis dari pemimpin umno bengong adalah dengan adanya cukai ini ia lebih cekap mengutip cukai dan menyebabkan pendapatan negara bertambah. oleh kerana kebodohan kerajaan umno memerintah malaysia ia menyebabkan malaysia semakin kurang hasil dan bertambah hutang negara. oleh kerana pendapatan semakin susut menyebabkan idea memerah rakyat dengan lebih kuat dilaksanakan. umno dan penyokong bengong mereka akan bersetuju dengan apa saja dibuat oleh pemimpin umno. apa saja yang dibuat oleh umno akan disokong oleh golongan bodoh dan bangang ini. kutiplah apa saja demi negara pasti penyokong umno bengong akan bersetuju. walaupun hidup merempat pasti sokong jugak. walaupun tak faham apa makna GST pun tetap sokong dan memandai memberikan sokongan cukai yang baik untuk rakyat malaysia.

barang makanan tidak dikenakan cukai kata pm malaysia yang bodoh. HEBAT BUNYINYA. APAKAH CUKAI GST TIDAK DIKENAKAN KEPADA BARANG MAKANANAN. penyokong umno bengong tetap setuju betapa hebatnya pemimpin mereka. APAKAH BAJA BIJI BENIH TIDAK DIKENAKAN GST sebab biji benih padi dan baja tidak tergolong dalam barangan makanan. begitu mudah UMNO BENGONG MENIPU PENYOKONG MEREKA. itu hanya satu perkara kecil dari keseluruhan GST. proses membentuk makanan akan terjadi dibanyak tingkat pasti pelbagai cukai GST akan dikenakan oleh kerajaan umno bengong dan bangang. sebelum terjadi beras nak dimasak dan dimakan oleh rakyat malaysia beratus peratus akan dikenakan kepada barang makanan. cuma bila terjadi beras cukai baru tiada itulah kata pemimpin umno bengong.

Ulasan