maloan behrang pun tumpang sekaki analisis hhahahha

nampaknya ada lagi mamat penjual maruah dari pkr, aku ingat dah lama kapok, liat juga mamat ni rupanya, hidup senang lenang sekarang hasil menjual maruah, inilah lambang kehebatan politik di perak. perak yang hebat 10 bulan memerintah menjunam jatuh tak menang menang, banyak cakap dari kerja, banyak membebel dari melaksanakan kerja kerja party. duk sibuk hantam orang siang orang malam siang. orang lain tak hebat mereka je hebat. sampai terlupa mana yang benar dan tidak benar. menyanjungi mana mana pihak yang sealiran walaupun salah sekalipun. makin tua makin bodoh. yang kerja sb pun makin bangang. duk sibuk membersihkan diri sendiri dari kekotoran jadi sb. kononnya taubat tapi tau tau buat. mengjahanamkan orang yang berjuang untuk rakyat dengan pelbagai ugutan kecaman. wajah huduh sb tak payahlah nak bersihkan pun memang akan kotor selamanya.

wajah adun behrang yang menjadi katak menjadi sejarah hitam kepada negeri perak, wajah yang menjual segalanya, tapi semua perlukan wang, dalam dunia orang gila pun perlukan wang. behrang menerima wang dari umno dan hapuskan segala hutang piutang. dengan segala benda diberikan dan melebihi dari apa yang dia dapat walaupun menjadi exco perak selama berpuluh tahun pun. tak perlu ada proxy untuk melibas wang. wang yang cukup banyak masuk ke poket tanpa perlu dishare dengan sesiapa. itulah kelebihan menjual maruah. mamat perak ni memang bijak walaupun bertaraf posmen. politik posmen lebih hebat dari politik ketua umum yang mana tak mana bijak sekadar menipu beberapa ekor pemimpin pas dan juga pencacai pkr dalam pas.

analisis katak behrang memang betul. dan ia membersihkan dirinya bila berlaku pertukaran MB selangor. behrang move pulak katanya. tujuan dia sama. hebat gila walaupun tak ada kena mengena langsung. posmen yang bercita cita menjadi mb masih belum padam dari otak lembapnya. mungkin otak bangang dia sebangang watak tua pencacai pkr dan sb di hulu kemaman berasal dari perak. susah nak bersihkan diri akhirnya berjumpa dengan analisis yang tidak kena mengena langsung tapi tumpang sekaki dalam usaha membersihkan diri dari menjadi barua umno. dulu disanjung segenap lapisan pencacai kehebatan ex adun behrang kononnya memberi kerjasama dengan ikhlas tapi ikhlas tak sampai ke habis penggal, 10 BULAN AJE KERANA PAKATAN RAKYAT MAMPUS. sebab apa , sebab banyak cakap dari buat, banyak sembang angin dari melaksanakan.

Ulasan