Kekalahan DAP diteluk intan salah hudud????

wajah wajah gong bodoh sombong nampaknya berlaku selepas dap kalah diteluk intan. sepatutnya dap mengaku kebodohan dan kebangangan dia dalam menilai realiti politik semasa. penurunan undi cina amat banyak sekali, bagaimana dap menjalankan kempennya. banyak benda dap tidak turun sepenuhnya. boikot dari kalangan dap sendiri berlaku tapi gobind tidak ambik tahu, dia ingat dia harimau jelutong bila dia mengaum semua orang kecut telur. jentera dap tak sepenuhnya turun sebagaimana bukit gelugor. apakah benar calon yang diturunkan oleh lim tidAk direstui oleh dap bahagian akar umbi. berkempen sambil lewa dan melepaskan beban kepada orang lain sebagai watak pembantu.

dap gagal berfungsi sepenuhnya dikawasan cina. dengan bangga bongkak ego mereka mengatakan mereka boleh menang walaupun swing berlaku. dengan majoriti yang besar tidak perlu bersusaah payah berkempen disana sini. kawasan melayu mengalami swing sedikit dan meningkat naik dan penurunan drastik undi cina kepada dap adalah kerana janji janji umno dan juga cina merasakan tidak ada keperluan untuk dap menang di teluk intan. mereka mahu menguji bagaimana gerakan akan mengotakan janji dalam masa 3 tahun. apakah janji dapat ditunaikan atau hanya janji janji palsu.

hukum hudud atau islam tidak menjejaskan apa apa diteluk intan. umat melayu masih mengundi dap. cuma umat cina tidak mahu mengundi dap. cina tidak kisah pun pasal hukum hudud kerana mereka tahu bahawa semua hukuman itu tidak akan kena kepada mereka. hanya yang BANGANG SEPERTI AL HUSYEN TULANGBESI DAN beberapa kerat yang bengong pasal hukum islam. cina mengerti pasal hukum dan mereka tidak sebodoh gobind tidak sebangang penentang hukum hudud termasuk penganut islam itu sendiri. penganut islam tapi tidak mahu kepada hukum islam. bodoh bangang bahalol betullah mereka ni. DAP cuba mencari kambing kelabu asap untuk dipersalahkan dengan cara mudah dan senang. post mortem tutup kedai.

Ulasan