assan alek diselamatkan lagi

assan malek menteri cap ayam dan artis maharaja lawak mega diselamatkan. walaupun abg din chik mengemukakan bukti namun sebab abg din chek tak ada kuasa lagi tak ada apa apa lagi ia dibakul sampahkan saja. nasib abg din tidak akan berubah selain mengira berapa sen lagi hayat politiknya yang tinggal selain mengira umur yang masih berbaki. semua sudah berakhir bagi abg din, jika dah jatuh duk diam diam ajelah din tukang kasut. kembalilah pada asal mu menjadi tukang kasut dan pencacai yang abadi. kuasa sudah tiada lagi, maruah pun tak ada apa lagi yang tinggal. baik udin meluluskan pinjaman tu gaji dapat kuasa pun ada lagi, nasik dah berubah menjadi nasik basi. tak ada guna dah lagi.

pendedahan udin tukang kasut tak menjadi kudis gatal kepada asan alek. menteri cap ayam. assan alek ketawa berdekah dekah melihat udin gagal memberikan apa apa kesan. tak ada siapa yang berani sentuh assan alek. assan dipuncak kuasa. mana mungkin ada badan atau anggota yang berani menyentuh assan alek dari dihukum walaupun jelas dan terbukti. udin mengemukakan bukti tak ada siapa nak layan walaupun dulu udin disanjung segenap lapisan pencacai umno, sekarang kucing kurap dengan anjing gila pun tak nak dekat dengan udin. tunggu aje di tempat pelupusan sampah menunggu mati. tiada kuasa tiada wang tidak dihormati tidak dihargai. diinjak injak dengan mudah dengan kasut selipar buruk.

boleh buat apa saja. kalau peniaga nak buat pinjaman dengan bank mampuslah dulu baru bagi pinjaman. dengan kadar riba berpuluh peratus kalau nak buat pinjaman dengan kertas kerja berjela jela baru dapat pinjam seribu ringgit paling banyak. dengan karenah pegawai bank yang macam macam perangai dengan prosidur ketat yang kononnya diamalkan oleh bank demi menjaga wang bank. beratus helai borang di berikan untuk diisikan oleh pemohon namun pinjaman tidak dapat diselesaikan dalam masa 24 jam. kalau mara sme bank lagilah laju kelulusan pinjaman sampai ke setahun lamanya barulah diluluskan. inilah kelajuan bank meluluskan pinjaman bagi rakyat yang benar nak berniaga.


Ulasan