Pkr party berbilang Kaum - azmin hebatt macam belebab

azmin calon timbalan presiden pkr mengatakan bahawa pkr adalah party berbilang kaum dan menolak party berasaskan kaum, pengakuan azmin sama dengan pengakuan onn jaafar yang menubuhkan party negara dulu. sebelum party negara onn jaffar menubuhkan parti kemerdekaan malaya (IMP) 26 ogos 1951.tapi gagal, party berasaskan kaum gagal pada waktu itu. tapi onn jaafar berpandangan jauh, sebelum kemerdekaan lagi onn jaafar sudah merasakan bahawa party berasaskan kaum akan tumbang menyembah bumi. sedikit demi sedikit akan ko.

dan pas sudah menghulurkan tangan kepada party negara, di kuala terengganu selatan diberikan kepada Party negara. pas bekerjasama dengan lain party bukan zaman baru ini saja tapi sudah lama. party negara diberikan kerusi kuala terengganu selatan. onn jaafar menang kerusi di kuala terengganu selatan. party berbilang bangsa pertama yang menang di malaya dan malaysia. pkr dizaman moden cuba menjadi party berbilang kaum.

walaupun pkr party berbilang kaum, pkr masih bergantung kepada undi melayu jugak, itu yang dikatakan oleh saifudin nasution tapi azmin tak setuju, azmin kena baca sejarah sikit kalau tak banyak pun. tubuh party bukan buat party tupperware semudah tu. sokongan perlu ada dari akar umbi, bukan setakat nak buat ngo tunging tunging, banyak mana ngo dah ranap sebab apa sebab tak ada sambutan, pkr hidup pun atas sokongan dari melayu jugak, dipermatang pauh pun pkr menang satu satunya kerusi parlimen sebelum menang di selangor di mana mereka bertanding. jangan bodoh sangat azmin weh. kalau nak menang timbalan presiden pkr pun buat kenyataan cerdik sikit.

Ulasan