KATAKAN YES PADA HUKUM ISLAM

sepatutnya mana mana pemimpin islam mendoakan kejayaan kerajaan kelantan untuk membentangkan private bill bukannya memberikan pelbagai ulasan merapu. pemimpim pembangkang yang mana menganut agama islam bersama sama dibarisan depan bukannya menambah duri didepan para para pejuang hukum islam. mengapa orang islam sendiri banyak mengutarakan masalah dari apa yang boleh dibuat oleh hukum islam. saifudin sepatutnya tidak menumpukan apa yang umno tersirat dalam sokongan mereka, sepatutnya secara jelas menunjukkan sokongan yang tidak berbelah bagi. jawapannya adalah YA bukannya errmm aaa kita tengah mengkaji, kita nak jemput pemimpin pas.

ulasan ulasan begini buat aku mual nak muntah bila pemimpin bercakap hal islam tapi bila ada nak bentang private bill pun dah menambah kesusahan, apakah islam hanya pada orang pas penyokong pas dan pemimpin pas saja. kalau umno dikatakan penghalang kepada perlaksanaan hukum islam, sebagai orang islam dalam party pkr sepatutnya berkata YES bukannya memberikan alasan bangang bodoh bahalol, orang islam dalam pembangkang kata TIDAK kenapa yang menganut agama islam tidak berani nak kata YES, apakah takut kehilangan sokongan seperti kata kolid samad dan pencacai umno dalam pas seperti tulangbesi. islam akan kembali dagang selepas ia dagang, apakah kolid samad takut sangat kehilangan kerusi di shah alam sampai gadaikan apa saja pegangannya. jangan jadi penghalang kepada pembentangan hukum islam.

apakah peguam peguam dalam pkr tidak boleh berfikir apa yang boleh dilakukan untuk menjayakan pembentangan private bill undang undang islam dikelantan. mengapa pemimpin islam dalam pkr sendiri tidak berani mengatakan YES, kami bersetuju dilaksanakan, nuar berahim tidak berani mengatakan YES, apakah dalam kes MH370 aje usop qordawi digunakan, apakah dalam hukum islam yang nak dibentangkan oleh Pemimpin PAS kelantan, usop qordawi tidak pernah sms atau call nuar berahim. apakah usop qordowi juga tidak prihatin kepada apa yang nak dikemukakan oleh pemimpin islam dikelantan. kalau umno ada perancangan celaka kepada hukum islam mengapa pemimpin islam pkr tidak jugak mengatakan YES kepada hukum islam bukannya memanggil pemimpin pas kelantan memberikan pembentangan dulu. AYAT pertama keluar dari mulut penganut agama islam adalah YES bukannya hurrrmm, aaa, kita tak pasti,.. nantilah dulu nak dengar.

Ulasan