cabaran PAS dalam membentangkan hukum hudud

pas perlukan 40 undi untuk membolehkan undang undang hudud dilaksanakan dikelantan. jika undi pas dan umno tidak mencukupi untuk mendapatkan undi 2/3 majoriti dalam parlimen. dap dan pkr sudah menentang keras, bai tua paling kedepan, lim kit siang juga sudah memberikan amaran. walaupun berdepan dengan kesukaran untuk mendapatkan undi 40 lagi, pas perlu kemukakan juga undang undang ini demi masa depan islam dimalaysia. pedulikan kata kata bengong dan bangang dari yang tidak mahu hukum hudud di laksanakan dimalaysia. halangan 40 undi tidak sebesar mana jika dikira halangan lain. kekangan ekonomi pun dapat dihapuskan inikan kekangan kecil.

jika umno bersetuju 100% pun pas masih lagi perlukan undi dari parti lain. apakah nuar berahim, azmin, kolid berahim izzah, akan menentang hukum ini. jangan bercakap soal perlembagaan, bercakap atas nama agama yang kamu anuti, kalau hukum ini pun kamu tak bersetuju apakah yang lain akan bersetuju. tapi umno belum pasti lagi 100% bersetuju, tapi dari segi sekarang anggaplah umno dikatakan bersetuju, kalau tengok perangai bung mukhtar yang duk sibuk skirt pendek pasti undi akan hilang jugak.

bawak dulu ke parlimen, tengok mana pergi sampainya hukum ini, apakah hanya akan sampai ke sekerat jalan je, menteri dijabatan perdana menteri apakah jamil khir akan menyokong usul hukum ini atau tak belum lagi tahu. kisah undi belum sampai lagi, tengok dulu sejauh mana jamil khir berpantun seloka. atau hanya sajak dan syair dipentaskan oleh jamil khir. belum sampai keperingkat menteri lagi, semua sudah bising laksana burung kakak tua, jangan tanya tulangbesi dia memang tak akan setuju dengan hukum hudud, risau sangat dia kena.

Ulasan