edisi kempen - KATA KATA BANGANG

Written By FZT on 22 April, 2013 | 12:27 PG

pas pkr bertembung di 7 kerusi seluruh malaysia, ramai penulis memaki hamun pemimpin, pelbagai andaian dan tohmahan dan kata kata nista di hamburkan. pakatan rakyat tidak mewakili jiwa rakyat, pakatan rakyat bukan menjadi harapan rakyat tapi menjadi pakatan hampakan rakyat. sejauh mana keikhlasan menulis aku tak tahu, tapi bagi aku semua mementingkan peribadi lebih utama, meluahkan apa yang tidak kena dengan otak otak yang sedang menjana usaha menjatuhkan moral pemimpin dan penyokong pakatan rakyat.

ada yang cuba membuat andaian sendiri, menyuruh pemimpin atasan membuat keputusan, sebab ahli pas kami dengar kami patuh, wah best ayat macam lembu je ayat. bila pemimpin atasan membuat keputusan, ada lagi mangkuk baghal yang akan berbunyi, kita tidak sepatutnya dengar dan patuh, kita mempunyai akal yang hebat, pemimpin atasan jangan memandai sangat nak membuat keputusan, kena dengar kata kata penyokong akar umbi kalau nak menang. jika tak kena je dengan citarasa, kami tidak patuh dan kami tidak dengar, sebab kami pekak dan buta tuli.

email dan surat terbuka kebanyakan memunggah rasa kecewa rakyat malaysia atas pertembungan 7 kerusi ini, wahhh hebat bukan main. yang menulis hanya menulis mengikut kata hati sendiri bukan turun ke gelanggang yang sudah dibuka. yang buta datang juga menulis, yang pekak membawa telinga untuk mendengar, yang bisu datang berkata kata bermadah pujangga. semua tak kena. inilah jadinya jika terlebih pandai terlebih segalanya terlebih lajak dari laju.

4 comments:

kapt_shiqaqi berkata...

ni baru berebut jd calon, kalu dah menang nanti tak taula guane ghoper terutama dr pkr yg punyai godfader tu... pehh... wa rasa jengkel betoi hahaha

FZT berkata...

HAHAH KALU MENANG NANTI RIUH MALAYSIA, BUDAK BUDAK KURANG AKAN CLAIM SEBAB MEREKALAH PAKATAN RAKYAT MENANG, ADA YANG APPLY JAWATAN DALAM GLC, ADA YANG MENCARI LABA, CARI GHANIMAH, MESTI PUNYA TU BERLAKU, MALOAN MALAON AKAN CLAIM KEJAYAAN INI WALAUPUN TAK KEMPEN SESEN PUN

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Blogger yang mangaku sebagai blogger Pakatan tetapi hati busuk nak mampus apatah lagi bila orang yang mereka sayangi tidak layak menjadi calon. Maka jadilah mereka-mereka ini sebagai blogger pancutan musang berbulu ayam. Ada sekor yang berhijrah ke pantai timur selepas berkahwin kerana kat nogori sendiri susah cari makan cuba berlagak bijak.
Nasib baik tak berkurung di Sungai Buluh dan sekarang semua yang dia buat betul, orang lain selain dari puak-puak dia tak betul. Konon nak kritik pembaziran telah dilakukan semasa berkempen kerana penyokong PAS yang kretif membuat berbagai benda seperti kapalterbang, kapal selam dan sebagainya. Apa dia ingat penyokong PAS guna duit mak bapak dia ker, lantaklah dia orang nak buat apa pun yang dia dok sibuk kritik ape hal.
Baru setahun dua menumpang kat negeri orang dah nak menunjuk yang beliaulah blogger terbaik. Sedar tak sedar, ramai yang tertipu dengan gerakan yang bernama 'R' kononnya untuk mendapat balik royalti hakmilik negeri dengan menjaja baju, topi dan sebagainya dengan lambang 'R'. Sekarang dah mula naik pentas berceramah dan para pencacainya menjaja namanya dengan bergambar bersama pemimpin-pemimpin tertinggi PAS.
Gua tak dengki apa yang dia lakukan dan gua sendiri sokong matlamat asal menuntut royalti tetapi yang gua meluat ialah sikapnya mempergunakan gambar-gambar figura demi mengaut keuntungan perniagaannya. Nak menumpang kat mana-mana negeri bukan menjadi satu kesalahan jika ianya sesuai untuk menyara hidup tetapi janganlah kat situ duduk kat situ juga diberaknya. Mengutuk perbuatan yang dilakukan oleh ahli-ahli PAS dalam perang pilihan raya benar-benar membuat gua menyampah.
Inilah yang dikatakan tak sedar diri, nasib baiklah pendokong PAS nih jenis baik-baik, mungkin kalau duk kat nogori sendiri soru anak bini tak lepas.

FZT berkata...

hahhaa. jgn le bro, nanti geng dia orang mengamuk dalam blog aku wakkakaa. ada gak pemimpin pas terpedaya dengan ngo bongok ni, budak kurang akal dilayan sangat, merempat dibumi orang, tapi claim hebat hahahaha. alasan berhijrah wakaka.

Catat Ulasan