ramli nuh akan berdebat

adun tepoh bekas pegawai tadbir agama terengganu, ramli nuh yang mempunyai rumah bernilai 3 juta dalam masa tak sampai sepenggal menjadi adun. ramli nuh yang berani menyahut cabaran daRI pemuda pas untuk berdebat mengenai dap ganti pas yang dicanangkan oleh umno haramjadah. apakah benar ramli nuh akan berdebat dengan pemuda pas terengganu.

ustaz umno yang menjadi adun selepas meletakkan jawatan sebagai ptu dalam masa 24 jam antara yang dipilih oleh deris natang sewaktu merampas kembali terengganu dalam tahun 2004. adun yang bercita cita mahu menjadi exco agama selepas penggal 2004 berakhir tapi oleh kerana deris natang juga berakhir sebagai mb ramli nuh terpaksa mengundur diri sementara waktu. antara pembaca doa dan penentang tegar mat said untuk menjadi mb terengganu.

diawal mat said menjadi mb, ramli nuh antara yang paling vokal menentang selepas rosol wahid. pelbagai doa dibaca agar mat said dijatuhkan daripada menjadi mb. hayat politik pun mungkin berakhir dipenggal ini jika sesuatu perkara luar jangkaan tidak dibuat oleh ramli nuh. nasib ramli nuh juga sudah berakhir, mahu tidak mahu ramli nuh terpaksa menebalkan muka dia untuk menjilat kembali ludah dia kepada mat said. selain mengampu dan membodek ramli nuh menjadi panglima perang mat said yang baru untuk berhadapan dengan pas.

jalan terakhir yang dipilih oleh ramli nuh adalah berdebat dengan pemuda pas terengganu jika umno terengganu membenarkan ia berlaku. ramli nuh seperti yang diketahui bahawa beliau adalah seorang penakut dan bacaan politik yang rendah. seorang petadbir agama yang paling lemah dipilih menjadi calon kerana paling kuat mengampu dan membodek. ramli nuh terpaksa mengharung lautan api untuk memastikan ia masih menjadi calon umno di dun tepoh.

ustaz kurang akal ini akan meneruskan tradisi bangang umno dalam debat. mengikut akan mengikut style sabrey chek yang menjadi menteri selepas menjadi alas tapak kaki untuk berdebat dengan shabery chek. keuntungan yang shabery chek dapat adalah dapat menjadi menteri belia dan sukan. ia adalah inspire kepada ramli nuh untuk berdebat dengan pemuda pas terengganu. debat bukan payah kalau ikut style umno tak ada apa apa fakta pun tak apa asal tebalkan muka. yang pasti kerusi calon dun tepoh akan selamat lagi untuk pengggal akan datang. untuk membiayai rumah mewah ramli nuh.

Ulasan