mat said tetap bodoh selamanya

zoo terengganu bagi makan kedarah 5 ekor rimau sebanyak rm150 hingga rm160 sehari. orang miskin terengganu kerajaan umno haramjadah bagi makan rm500 setahun. begitulah taraf manusia miskin dimalaysia  berbanding dengan 5 ekoq rimau di zoo bukit takal kemaman terengganu. ni lah nilai yang mat said bangang yang duk canang keliling kampung,

kalau rimau dibukit takal diberi makan singgit sehari, tak ada yang akan merasa terhina sebagaimana sekarang. brim brim broommm broom. setiap kali mat said bagi ucapan mesti ada ucapan bangang yang dia akan ucapkan. itulah mat said mb ganu yang paling bangang.

selepas ini zirafah dari zoo melaka pulak akan ditanggung. berapa ratus pulak terpaksa kerajaan terengganu akan tanggung makan minum ubat zirafah. ucapan ucapan mat said makin dekat nak pilihanraya semakin gila buat kenyataan dan ucapan yang melucukan.

kerajaan negeri terengganu terpaksa menanggung makan minum ubat binatang yang dipelihara dizoo bukit takal. hasil kutipan tiket masuk ke zoo belum mampu untuk membiayai keseluruhan zoo tersebut. adalah lebih baik mat said membela rakyat terengganu yang miskin papa kedana dari membela binatang yang tidak perlu buat masa ini. ramai lagi warga terengganu merempat sebab tiada sumber kewangan. tidak mampu nak makan mewah semewah rimau bukit takal.

Ulasan