antara batas iman dan kufur

amanat haji hadi yang kembali menjadi isu hangat selepas bertahun tahun sentiasa hidup dan tidak akan mati. tok guru haji hadi menyatakan batas iman dan kufur dan dialih bahasa oleh manusia bangang dari umno dan juga bekas ahli PAS.

untuk mengelakkan dari serangan yang begitu deras mengenai umno haramjadah, pakar strategi umno mengalihkan bahasa dan makna batas iman dan kufur. dijadikan isu PAS menuduh umno haramjadah adalah kafir. satu yang menjadi phobia kepada umat melayu jika dikatakan kafir, kalau dikatakan bukan islam bermakna lebih lunak lebih tidak menikam tangkai jantung dan hati.

isu antara batas iman dan kufur akan terus dimainkan, diputar belit dan dimainkan oleh media massa umno, dan juga para blogger bangang yang tidak faham makna antara batas iman dan kufur, mereka mahu tok guru menarik balik amaran itu. kononnya sudah tidak relevan dizaman sekarang demi mendapatkan undi dari bukan islam.

batas iman dan kufur akan terus berada diatas garisan dan tidak boleh tergelincir walaupun satu hun dari garis yang telah ditetapkan oleh allah. kalau berminat sangat dengan agenda orang kafir dipersilakan berpindah dengan sebaiknya tak perlu berhujah dengan hujah celaka dan bangang.

pokok asas yang diutarakan oleh tok guru adalah jelas dan siapa yang ambik separuh sikit sikit seinci pun boleh memusingkan apa makna sebenarnya. siapa yang tak mahu faham pun boleh berambus. dasar ini jelas, blogger yang berpaksikan hujah nafsu berkata batas iman dan kufur tidak lagi relevan lagi diwaktu sekarang demi mendapatkan undi dari org kafir. jikalau tidak relevan bermakna alquran dan alhadith tidak akan relevan lagi.

jangan biarkan batas iman dan kufur mengkaburi mata. mengaburi iman, demi hujah demi akal cetek manusia boleh berhujah. walaupun 30 tahun sudah berlalu ia akan tetap relevan sampai bila bila. sampai kiamat batas iman dan kufur akan terus relevan. itu yang pasti.

Ulasan