PENGUMUMAN

PENGUMUMAN

artikel berasap - wacana di VISTANA

Written By FZT on 13 November, 2012 | 11:27 PG

kasihan pada kolid samad, apa salahnya orang mengadakan  wacana  dan memberikan input pada PAS. ‘Mengembalikan PAS ke Landasan Asal’ di Vistana Hotel, Kuala Lumpur. ag ada jugak hadir bersama lebai dan aljo duk belakang hahhaha..
kolid samad cakap wacana ini tidak menggambarkan akar umbi PAS, SUARA KOLID SAMAD PUN BUKAN MEngwakili akar umbi PAS jugak kecuali sekumpulan makluk mambang di selangor. suara kolid samad berwakili klompok kecik di selangor. yang boleh baham pasir.

1. PAS mesti mengembalikan kepimpinan ulama untuk menerajui PAS di seluruh peringkat
2. PAS mesti menentukan bahawa parti itu terus bergerak sebagai parti politik dan gerakan Islam
3. Agenda gerakan Islam mesti diutamakan melebihi ianya sebagai sebuah parti politik semata-mata
4. Setiap ahli PAS yang diberi peluang memegang jawatan dalam parti hendaklah terlebih dahulu diberi kefahaman yang jelas mengenai perjuangan PAS untuk menegakkan Islam dan melaksanakan hudud.
5. Pimpinan PAS mesti mencerminkan sifat menghormati pandangan dan cadangan ahli di peringkat akar umbi
6. PAS harus menimbangkan dengan serius ruang kerjasama sesama Islam dan Melayu termasuk dengan Umno
7. Dalam sistem tahalluf siyasi, PAS mesti menjadi parti peneraju, bukan mengikut telunjuk DAP dan PKR
8. Pimpinan PAS tidak seharusnya terlalu menyanjung pimpinan DAP dan PKR, dalam masa yang sama menghina pimpinan sesama Islam
9. PAS mesti segera mengkaji hubungannya dengan PKR dan DAP. Dan sekiranya perlu mengadakan Muktamar khas memandangkan pimpinan parti-parti tersebut telah menggelincirkan hala tuju PAS untuk menegakkan Islam dan melaksanakan hudud.
10. Hubungan pimpinan dan pengikut mestilah berdasarkan kepada kedua-dua prinsip iaitu ‘al-walak’, ‘wal-barrak’
11. Wacana yang diadakan hari ini hendaklah diadakan di peringkat negeri bagi memberi peluang kepada ahli dan penyokong-penyokong di peringkat negeri untuk menyertai wacana yang seperti ini untuk memberikan input.

9 comments:

aljo berkata...

Aku setuju 100% dengan kepimpinan ulama tapi biarlah ulama yang ada otak. Di terengganu aku tengok banyak lebai kampung je. Contoh macam gambar haji hadi masa mula2 terkejut beruk dapat jadi embi dalam harakah sebijik macam gambar najib terkejut beruk dapat jadi piem dalam utusan.

Kedah bakal menyusul kegagalan pas mentadbir. Bangang satu hal ditambah pulak dengan sombong dan angkuh puak2 lebai kampung ni. Ego tinggi macam tuan blog jugak.

Lets look and see... cakap banyak tak guna

Dettol berkata...

Hok ulama tu tak dok otak... hok lebai kg itu sombong, angkuh n bangang... hok mari dari teganu tu jenis terkejut beruk... doh puok2 hok nak tangguh hudud (takut bukan Islam tolak PR) tu cerdik n genius... hok nunduk ikut ekor PKR tu berjuruh,sopan santun... hok berangan nak jadi exco tapi jadi pembantu exco tu, gentleman n tawadduk... bijok ngak puok2 mung...

aljo berkata...

Ubah minda dulu sebelum ubah peraturan. Kau ingat puak2 tak reti hudud boleh terima secara mengejut? Dapatkan kuasa dulu ubah minda dan pemikiran rakyat dulu kemudian baru boleh ubah peraturan. Cara dettol berfikir mungkin betul tapi gelojoh + bangang.

Kau tak baca ke kisah nabi2? Berapa lama Nabi Musa berdakwah untuk tegakkan hukum Allah? Berapa lama Nabi Isa berdakwah untuk mengubah minda umatnya? Berapa lama Rasulullah berdakwah untuk memartabatkan Islam di mekah dan madinah?

Cara kau berfikir dan bertindak jauh dari apa yang Nabi2 buat. Cara korang lebih pada memaksa daripada berdakwah. Berdakwah memerlukan cara yang lembut dan halus. Korang kurang yakin dengan hidayah Allah. Jika Allah berkehendahkan sesuatu karpal singh atau CSL pun Dia boleh masukkan hidayah.

Korang kena buang jiwa melayu korang. Jiwa Islam dah betul dah tapi masih dipengaruhi jiwa melayu serupa umno. Itu pasal lahir puak bangang macam nasharudi mat isa dan hasan ali dalam pas. Lebih melayu dari Islam.

Kalau korang nak terima, korang boleh terima. Tapi kalau korang masih nak tegakkan ego korang denga aku senang je.... pegi mampos dengan korang.

Korang dengan cara korang aku dengan cara aku. Just wait and see...

FZT berkata...

betapa bangang dan bebalnya manusia ini, patutlah menjadi penyokong adukatakguna pun, tolol sangat. kalau menang puak kafir tak bagi kita laksanakan hukum hudud apakah kita duk diam ajelah sebab mereka tak faham. allah akan bagi hidayah pada sesiapa saahja yang dikehendaki tapi kalau dah sampai menghina mencaci seperti karpal singh apakah orang seperti aljo diam aje macam lembu.

tak apalah dia orang tak faham, allah dah turunkan islam 1400 tahun lebih ada lagi manusia yang akan terus menentang dan orang islam akan menlawan manusia sepeertti ini, manusia bacul macam aljo tetap akan dayus selamanya, berdakwah cara nabi ada dua cara, cara lembut dan berperang, apakah aljo tak baca sirah nabi atau baca mediaperak.com tt, adukatakguna, blog ctt yang bangang dijadikan kitab untuk rujukan.

melayu tetap ada jiwa melayu, nabi berjiwa qurasy tak dibuang pun jiwa dia. bangang sangat aljo ni kalau nak sangat jadi lembu kafir karpal singh jganlah bodoh sangat. bila orang islam mempertahankan islam dituduh bangang, karpal singh duk hina islam dipertahankan betapa bebal dan jahilnya manusia seperti aljo, hidup senang je dia tau,

kalau aljo tak ada pun islam tetap berkembang, pergi mampus dan jahanam lah korang dengan identiti pengikut kafir. nk ngaku jadi kafir malu malu lak. ngaku ajlahyang dari kafir ok elok dipandang, islam aje yang lekeh.

islam akan menang, manusia seperti aljo akan mampus dalam kandang kafir karpal singh.

aljo berkata...

Terima kasih saja lah aku boleh ucapkan pada manusia ego macam kau. Kita tengok lah nanti samada cara kau berdakwah boleh tegakkan Islam atau tak.

Dari segi marketing siang2 dah out dah. Tak ada siapa yang tertarik dengan Islam yang kau bawak. Ganas, gelojoh serta bangang.

Saidina Umar dulu pun salah seorang penentang Islam yang tersohor tapi berjaya dijinakkan oleh Rasulullah dengan Islam yang sebenar. Kalau Saidina Umar masih hidup dan menetap di rusia opps rusila nescaya beliau sendiri tak tertarik dengan Islam.

Kau nak cop aku kafir??? Dipersilakan...

Itu dakwah cara kau. Kau dengan Islam kau aku dengan Islam aku. Manusia Islam melayu macam kau mungkin merasa diri hebat.

Cuma perlu diingatkan bahawa untuk mempertahankan Islam cara kau jangan sampai riak. Nanti Allah uji chua soi lek diberi hidayah Islam dan masuk syurga tapi kau pulak masuk neraka kerana syirik mengaku terlalu hebat mengalahkan firaun.

Sia2 je nanti... ada otak fikir!!! Jangan jadi lembu

lebai berkata...

Confirm dah yang FZT salah seorang yang terlibat dalam wacana ini. Patutlah mula mula dahulu kalangan mereka ini berpura pura tanya aku dan minta tolong selidik sikit. Dah selidik sikit dah tau siapa anjur tu, mereka tukar dari Grand Season ke Vistana. Cikai dan cap ayam punya kumpulan UG.

kapt_shiqaqi berkata...

budak2/ore tuo yg berfahaman liberal memang mencipta berbagai alasan dgn berpandukan akai yg jumud. depa berdalih dgn org lain xreti berkenaan hukum hudud maka xleh nk laksanakan dulu.. sedangkan depa pon sama xreti .. tu pasey ckp xleh laksana sbb org lain xreti...hahaha.. depa jd bodo dgn berdalih, lain kali guna dalil barula cerdik..huhu

dey tambee.. Lu dengaq sini baik2..
Lu jgn berdalih dgn brapa lama nabi musa as dan isa as berdakwah .. cuba Lu kenang brapa lama Lu mengaji quran yg telah Allah turunkan sebagai panduan, Lu mau tambah lagi 1,400 tahun supaya org lain termasuk Lu nak reti tentang hukum hudud serta lain2 hukum yg ada dlm quran baru bole laksanakan hukum Allah? jgn jd kaum bani israel apabila Allah suruh sembelih lembu, depa byk songeh plak, tanya nk lembu mcm mana, lembu fidlot ke lembu tido dlm kondo ke? hahahaha

aljo berkata...

Hahaha... apa yang aku tulis sebelum ni adalah kata2 yang keluar dari mulut haji hadi sendiri dalam satu ceramah beliau di shah alam. Walaupun aku tak minat cara dia mentadbir tapi ilmu agama beliau aku ambil juga sebab tak ada yang salah aku tengok. Melainkan kalau mulut kata lain perbuatan pulak lain.

Kadang2 aku kesian kat haji hadi. Mungkin kelembapan beliau disebabkan beliau dikelilingi oleh punahsihat yang tak berapa ada otak macam fzt, harun taib dan abc. Terlalu xtreme sampai lupa nak pakai otak yang Allah anugerahkan.

Suka hati koranglah kalau korang rasa cara korang betul. Kalau berjaya aku cuma tumpang gembira bila Islam ditegakkan. Kalau dah berjaya kalau boleh biarlah kekal. Jangan hanya 1 penggal je.

Kau nak kata aku kafir pun katalah.... apa aku nak heran dengan kata2 puak xtreme tak tentu pasal macam korang? Islam aku tak terjejas sedikit pun dengan kata2 korang tu.

FZT berkata...

kalau bodoh sepertti aljo jadilah islam lemah macam sekarang, datang ceramah haji hadi adalah sebab nak kutuk dia aje bukan faham apa yang haji hadi cakap, bukan faham jadi masalah, terasa lebih pandai, sebab tu jadi makanan puak kafir ajelah
kalau cara ni islam dibawa oleh aljo dah lama islam punah ranah sebab dapat islam cara bodoh seperti aljo.

islam tak terjejas sebab tu rasa molek semua, tak kisah lah nak tadbir cara apa pun, pompuan pun boleh jadi imam solat kalau tara ni faham puak puak bangang ini,

hahhah kalau berjaya tumpang gembira, sebab tu aku kata puak puak bangang ada jadilah pas kebodohan, sebab terlalu dengar sangat cakap puak puak yang tak faham apa itu islam, duk cakap islam tu mudah tapi tak fham apa itu mudah, islam tu mudah tapi tak dimudahkan nanti faham lain pulak hahaa..

otak dah dracun oleh kafir dap sebab tu semua boleh belaka. tak kisah lah karpal singh cakap apa pun semua betul, inilah jadi orang bangang akhirnya,

Catat Ulasan