artikel berasap - muktamar

Written By FZT on 18 November, 2012 | 12:34 PTG

dua benda aku nak cakap di muktamar ni, satu soal gaji cikgu pasti, pusat asuhan tunas islam selepas berebut nama dengan abim taski. gaji cikgu pasti tetap sama dan tidak berpencen sampai sekarang, siapa ambik peduli tentang gaji mereka. gaji dibawah tahap bangla kepala sawit tidak diketengah semenjak sekian lama.

ada beberapa tempat kawasan pasti seluruh malaysia yang berjaya mewujudkan skim gaji yang lebih baik kepada cikgu cikgu pasti. dengan dana dan pengurusan yang baik, gaji atau lebih dikenali sebagai saguhati berkhidmat untuk mendidik anak anak orang islam dapat ditingkatkan. cikgu pasti banyak menymbang dari menerima.

gaji ketua pemuda pas lebih mahal dari cikgu pasti yang ada. kerja kerja cikgu pasti lebih teruk dari orang lain. tapi mereka sanggup menerima tugas ini, kritikan dari dewan pemuda nampaknya lebih kepada bodoh dari meneliti keadaan yang ada. apakah kritikan ini datang dari sumber yang bangang kerana jika orang yang bergiat cergas dengan pas pasti tau bahawa berapa gaji cikgu pasti.

unit amal yang wujud dibawah kelolaan pas yang sentiasa peka dan menjaga keselamatan atau apa jua program yang dianjurkan oleh pas. kritikan kepada unit amal sepatutnya disimpan aje dalam hati, jangan jadi bodoh sangat. berapa kerat unit amal yang menerima saguhati bila menjalankan kerja kerja sukarela.

dengan semangat berjuang untuk parti, dari tshirt seluar baju berpeluh ditengah panas, semuanya dibeli dengan wang sendiri, apakah yang mengkritik kononnya muka pertugas unit amal sukar tersenyum, apakah dalam keadaan cuaca panas terik masih nak senyum. yng mengkritik tolong duduk ditengah panas dalam sejam dua tengok dia boleh senyum ke tidak.

benda yang kecik sebegitu pun diambil kira sangat, kalau nak unit amal senyum berilah sumbangan kepada mereka sebanyak mana yang boleh membuatkan mereka tersenyum, minum air pun terpaksa beli sendiri dari duit poket mereka bukan makan kedarah duit parti sebagaimana orang lain.

3 comments:

azmie berkata...

dua je? bg la lebih sket, tgh syiokk mngata nih. kesimpulan dr muktamar ni:
pas parti (lebai) malang, ahli (??) sendiri tak confident dan pecaya dgn kepimpinan, kepimpinan plak tak berapa reti matematik. ahli plak mengaji sekerat bcakap sedepa. hj hadi kata rela jd khadam rakyat, last2 besok dek kepandaian terlebih ahli (??) parti, sungguh pas jd khadam, bkn utk rakyat tp utk pakatan rakyat

FZT berkata...

aku banyak benda nak cakap sebab dalam muktamar boleh tengok banyak orang hahhaa.. dah banyak yang berlagak sebab ada sokongan puak puak lembu dan bangang, terasa sangat hebat dpt sokongan.

ahli terlebih pandai, tapi bodoh maacam lembu. senang diheret, lebih dap dari dap, lebih pkr dari pkr, duk dalam pas sembang pasal dap dan pkr. tak ke bodoh namanya, duk layan blogger bodoh sombong.

tungkaran hati.blogspot berkata...

Perjuangan PAS kini sudah jadi apa.....buat apa ada pengundi/penyokong PAS jika kepimpinan PAS tidak mahu memikul tanggung-jawab sebagai pemimpin(PM). Kemana perjuangan tentang negara Islam, Hudud, Keadilan dan Kebajikan hendak dihumbankan. Apakah PAS mengharapkan pada PKR-DAP untuk melaksanakannya.....
Apa sebenarnya perjuangan PAS kini. Bersiasah dengan kebencian melampau terhadap UMNO/Melayu/Islam hanya untuk ke Putrajaya. Setelah kuasa siasah UMNO/Melayu/Islam pecah, kuasa mentadbir negara pula PAS ingin menyerahkan kepada mereka(DAP-PKR) yang terlihat kini tidak ada keadilannya.

Semoga tidak menjadi kenyataan bahawa PAS itu hanya pecacai tegar/khadam bagi DAP-PKR.

Catat Ulasan