artikel berasap - analisa keadaan semasa

semalam kedatangan nuar berahim ke terengganu. pelbagai acara yang dianjurkan. ada makhluk bangang kat kertih buat tunjuk perasaan. aku rasa puak puak bangang yang kehabisan modal nak buat kerja. maklumlah sekarang projek kurang sangat. untuk dapatkan bayaran buatlah apa apa yang patut.

suasana nuar berahim datang semasa kena buang dulu dan sekarang adalah satu benda berbeza. dulu nuar datang dengan semangat nak menjatuhkan mahathir, sekarang nuar berahim datang membawa misi baru tapi tetap sama iaitu menjadi pm.

tanggapan MSO kepada pas terengganu nampaknya terpadam dengan sendiri yang mengatakan bahawa pas terenggganu mensabotaj event nuar berahim. nuar berahim datang dalam suasana yang berbeza dari jelajah merdeka rakyat. apakah bezanya terengganu dengan negeri lain. simpan dulu apa yang dinyatakan. banyak benda yang berlaku tapi mso sapu bawah karpet. blogger bengong dan pengomen tolol tolong diam kalau tak tahu. hahahahaa

perjumpaa nuar berahim dengan pkr terengganu nampaknya berlangsung dalam keadaan yang berbeza dari tahun 2008. soal calon soal kerusi semua nampaknya dibincangkan dengan jelas dan terperinci. tapi biasalah kalau nuar berahim tetap nuar berahim. pkr terengganu sendiri pening kepala melayan karenah nuar berahim.

kedatangan nuar berahim ke syah bandar ke teluk ketapang bersama saifudin nasution membawa mesej yang berbeza dri tempat lain. apakah nuar berahim baru sedar kewujudan negeri terengganu. baru tersedar dari lamunan panjang. atau kegelisahan nuar berahim tiada penghujungnya.

semoga pru ke 13 pkr bangun dengan kekuatan sendiri. dengan segala kekuatan yang mereka ada. bukan menjadi penumpang tetapi berlagak seperti tuan. arahan demi arahan diberikan seolah olah mereka adalah tuan, kalau nak menjadi tuan sila pergi ke selangor, ada pencacai pas selangor yang sanggup menanggung bewak hidup. diselangor pkr boleh jadi tuan sebab pas jadi hamba.

Ulasan

  1. Apa ni bhai, timbul-timbul terus bantai nuar. Kecil hati gua yang jadi pencacai najib,rosmah,nuar buat sekian lama. Macam lu kata, penumpang buat cara penumpang dan jangan besar kepala walaupun markas boleh bilang dengan jari dari kemaman sampai jertih. Macam kes parlimen dungun ler, bagi pinjam dah nak tukar hak milik. Kalu cawangan banyak tak apa juga tapi jika mengharapkan jentera PAS semata-mata, balik awal ler.

    BalasPadam
  2. sorry mintak ampun mintak maaf geng. aku termarah sebab banyak sangat permintaan dalam meeting kuburan tempohari. bila ditanya mana sumber kewangan, sumber orang, sumber jentera tak dapat nk jwb. kalu ada MSO boleh kena taji sekali.permintaan tooooooooooo much. penumpang nak jadi drebar susahlah macamani. nampak di blog di media hebat jentera pkr ni, tapi belalang tempur tak ada langsung bagaimana nak menang kalau macam ni. sebab apa nuar berahim datang lewat ke terengganu? sebab musabab nuar dah tahu apa yg berlaku. tapi masih gondrong.

    BalasPadam
  3. Kah kah kah... kalau nak kiratuan maka pas di terengganu bukannya tuan tapi pecacai. Bukan pas yang memerintah terengganu. Dulu memang pas perintah sekejap. Akan tetapi bila diuji dapat perintah terengganu tanpa ilmu pentadbiran maka dari TUAN terus transform jadi pecacai.

    Bila dah dapat title pecacai maka ada pulak idea nak berpadu-padu ambil jalan shortcut nak jadi tuan balik.

    Korang patut pegi sekolah dulu belajar cara2 mentadbir dengan betul. Ilmu feqah ok dah. Ilmu mentadbir ZERO...

    Kalau nak Islam memerintah kena buka minda. Ego jangan tinggi sangat. Baru layak jadi tuan. Islam tu dah betul dah tapi kalau idea ZERO maka Islam akan dilihat lemah serupa melayu dalam umno jugak.

    Kat kelantan aku nampak jelas pas jadi tuan dah lebih 20 tahun memerintah. Kat terengganu takat jadi tuan 1 penggal dah kena penggal balik disebabkan kebodohan dan keegoan korang semua. Memalukan Islam je korang ni. Umno dah lembik camtu pun korang tak boleh nak makan sebab korang lagi lembek.

    Korang ni bangang serupa umno jugak aku tengok...

    BalasPadam
  4. hahha kebodohan aljo, yang dijadikan contoh terbaik adalah perak, kebodohan dalam memerintah pun tak sampai sepenggal. itu contoh terbaik. tak perlu ambik contoh yang sepenggal. kalau memerintah dengan bijak tak adalah sampai 11 bulan aje bukan sepenggal pun, kalau setakat itu aje memerintah baik bunuh diri aje. dengan keadaan negeri kaya pun tak dapat nak uruskan negeri dengan baik.

    dengan segala kesombongan dan kebangangan seperti aljo menyebabkan perak tumbang mampus tanpa sepenggal menjadi tuan, kasihan jadi pencacai dalam blog ajelah sekarang. jadi peminum tegar kencing pkr ajelah lagi baik hahaha ..

    umno yang kalah dalam pertarungan pru pun boleh balik memerintah. umno bukan setakat lemah tapi dah mampus pun tak boleh nak memerintah pun. itu contoh bagi aljo yg bodoh dan bangang. tak payah nak jadi penasihat kalau tak tahu pasal politik.

    menang pru tapi jadi hamba abdi, yg jadi ketua kampung sekerat jalan pun ada, siap kutuk presiden pas kerana gagal jadi ketua kampung.

    ni bukan setakat ilmu feqah semua ilmu fail. tak ada satu ilmu pun boleh pakai. kasihan jadi hamba abdi. tak berani nak letak jawatan beramai ramai sebab tak dapat memerintah. kalau hero dan berani letak jawatan adun dan mp beramai ramai. baru hebat hahhahahah.. setakat 11 bulan memerintah, bersepah lagi orang boleh buat.

    BalasPadam
  5. Hari itu ada terbaca dalam FZT hal Norman Toha.... Fitnah lah dan berbagai, ini bagaimana - mungkinkah XXX terlibat sama!!!!!!!!;

    Norman Toha , bekas setiausaha perhubungan PAS Selangor, yang lebih berperanan sebagai penganjur dan penyelaras setiap ceramah Hasan Ali , berkata :

    Sebanyak 70 peratus rakyat Selangor bersetuju supaya Umno dan PAS bergabung bagi tujuan mempertahankan agama Islam dan kepentingan Melayu.

    Dia berkata demikian selepas mengadakan wacana ‘Mengembalikan PAS ke Landasan Asal’ di Hotel Vistana . Laporan itu antara lain menyebut :


    Wacana tersebut menurut Norman dianjurkan atas inisiatif individu ahli PAS yang mahu suara rungutan mereka diberikan perhatian.

    Katanya, peserta wacana itu terdiri daripada pemimpin dan penyokong akar umbi yang mahu memberikan pandangan serta luahan tentang kecelaruan hala tuju parti yang semakin tersasar daripada perjuangan asal.

    Walau bagaimana pun, laporan tersebut tidak pula mendedahkan siapa sebenarnya individu ahli PAS ataupun pemimpin dan penyokong akar umbi yang di maksudkan itu dan ini menyebabkan orang berteka teki mengenainya.

    BalasPadam

Catat Ulasan